Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Hoe lang hou jij je adem in voor longonderzoek?
Opdrachtgever:
Longfonds
Bureau:
Lemz
Datum eerste publicatie:
18/02/2016
url:
http://www.houjeademin.nl
Categorie:
Digital Campaign

Credits

Concept:
Lemz
Art Direction / Design:
Lemz / Superhero Cheescake
Copy / Redactie:
Lemz / Sarah Goodreau
Interaction Design:
Superhero Cheescake
Technische realisatie:
Superhero Cheescake
Account:
Lemz
Verantwoordelijk bij klant:
Monique Moerkens, Arlette van Maanen, Petra Kern, Annika Lof, Brecht Janssen
Overigen:
Productiepartij: Hazazah, RTV Productie & BN’ers: Vanessa Janssen, Geluid films: Good Sounds, Geluid actiesite: Big Orange, Mediabureau: Carat, Digital Screens: CS Digital Media, Social media: Red Carpet


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
Ademen. Het lijkt zo normaal. Maar voor 1 miljoen Nederlanders met een longziekte is het minder vanzelfsprekend. Daarom dagen vele bekende - en onbekende - Nederlanders elkaar uit om via http://www.houjeademin.nl zo lang mogelijk de adem in te houden voor een doorbraak in longonderzoek. Met deze digitale campagne wil het Longfonds mensen laten ervaren hoe het voelt om naar adem te snakken. En zo bewustzijn creëren en geld ophalen voor baanbrekend onderzoek naar longreparatie te versnellen.
Voor/over product of dienst
Het Longfonds (voorheen Astma Fonds) strijdt voor gezonde lucht en gezonde longen. Voor en met iedereen. We pakken vieze lucht aan. We doen er alles aan om kinderen rookvrij te laten opgroeien. En we maken onderzoek mogelijk longpatiënten én voor iedereen die dat misschien ooit wordt.
Doelgroep(en)
Algemeen Nederlands publiek.