Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Olympic Moves (Inschrijfperiode 08 sep – 31 dec)
Opdrachtgever:
Olympic Moves (Partners: KVLO, NOC*NSF, Coca-Cola en Zilveren Kruis).
Bureau:
Fresh Bridge
Datum eerste publicatie:
08/09/2015
url:
https://www.facebook.com/OlympicMovesNL/?fref=ts & https://www.instagram.com/olympicmovesnl/
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Fresh Bridge
Art Direction / Design:
Fresh Bridge
Copy / Redactie:
Fresh Bridge
Interaction Design:
Fresh Bridge & SportVibes
Technische realisatie:
Fresh Bridge
Account:
Fresh Bridge & SportVibes
Verantwoordelijk bij klant:
Lies van Berkel & Kirsten van Zandwijk


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Om meer middelbare scholieren samen (meer) te laten sporten zijn de KVLO, NOC*NSF, Coca-Cola en Zilveren Kruis in 2003 ‘Olympic Moves’ gestart. Olympic Moves is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot de grootste schoolsportcompetitie van Nederland! Het is een jaarlijkse competitie tussen scholen uit het voortgezet onderwijs, waarbij scholieren elkaar op school, regionaal en daarna nationaal uitdagen om het kampioenschap voor scholen.
Voor/over product of dienst
Via selectieprocedures op school en meer dan 75 regionale finales komen jaarlijks leerlingen van ruim 300 scholen, dit is bijna de helft van alle middelbare scholen, in beweging met Olympic Moves. Het doel van Olympic Moves is om jongeren tussen de 12 en 19 jaar binnen de schoolomgeving kennis te laten maken met diverse vormen van sport en het plezier van samen sporten te laten beleven. De schoolsportcompetitie is opgedeeld in 4 fases: werving, selecties, Regionale Finales en The School Final.
Doelgroep(en)
De doelgroep is leerlingen (12-19jr) en docenten LO van deelnemende scholen (voorgezet onderwijs). Leerlingen kunnen zich niet zelf aanmelden voor Olympic Moves, de docent LO schrijft de school in. In de targeting en uitwerking van de content hebben we de doelgroepen zoveel mogelijk aan elkaar verbonden (om leerlingen en de docenten aan te zetten om in te schrijven en de interactie tussen deze twee doelgroepen te vergroten).