Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
The BIC Pen Battle
Opdrachtgever:
BIC
Bureau:
C2B
Datum eerste publicatie:
01/04/2015
url:
http://www.mybicpen.nl/
Categorie:
Digital Campaign

Credits

Concept:
C2B
Art Direction / Design:
Yara Brunt
Copy / Redactie:
Tim Meuleman, Robert van Meer
Interaction Design:
Yara Brunt
Technische realisatie:
Livewall
Account:
Tim Meuleman, Joost Bout
Verantwoordelijk bij klant:
Tim Meuleman, Robert van Meer
Overigen:
Het gehele C2B team heeft aan de BIC campagne bijgedragen.


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
Om de BIC 4Kleurenpen populair te maken is een meerjaren storytelling strategie uitgevoerd. De input van de lanceringscampagne in 2014 was de basis voor de campagne in 2015. Dit leidde tot een interactieve on- én offlinecampagne. De campagne bestond uit een actiewebsite met onlinegames en een roadshow langs 12 scholen.

Deze campagne heeft met een relatief klein budget een zeer groot bereik, en conversie gerealiseerd. Het resultaat: échte BIC4K-fans én de verkoopcijfers zijn met 22% gestegen!
Voor/over product of dienst
De BIC 4K pen heeft 4 kleuren. De pen is enigszins nostalgisch, maar niet voor de huidige tieners. Door de 4 kleuren heeft de pen voordelen t.o.v. andere pennen, namelijk: handig, ordelijk, speels en tijd en ruimtebesparend. De pen heeft dus functioneel voordelen. Over het algemeen is het slim bij een introductie eerst over de functionele voordelen te vertellen en zodra deze bekend zijn, het product emotioneel te laden. Hier hebben we rekening mee gehouden tijdens de storytelling campagne.
Doelgroep(en)
Tieners in NL tussen de 12–18 jaar oud, met een focus op tieners van 12–15 jaar oud. We wilden hen offline (kwalitatief) én online (kwantitatief) bereiken.
De belangrijkste kanalen leken ons Facebook en scholen.
Daarom hebben we Facebook (en YouTube) ingezet. Scholen inzetten bleek lastiger met een commerciële campagne. Door een slim haakje (tieners moeten niet alleen met smartphones bezig zijn, maar ook met pen en papier) konden we bij 12 van de grootste scholen langs.