Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Chocomel What'sApp Challenge
Opdrachtgever:
FrieslandCampina
Bureau:
MEC
Datum eerste publicatie:
29/05/2015
url:
https://vimeo.com/157157749
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
MEC
Art Direction / Design:
MEC
Copy / Redactie:
MEC
Interaction Design:
/
Technische realisatie:
/
Account:
MEC
Verantwoordelijk bij klant:
Wendy van Sante
Overigen:
/


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Met de Chocomel WhatsApp challenge konden jongeren hun ultieme, zelf gecreëerde, festival beleving winnen. “Voeg Chocomel toe aan jouw WhatsAppgroep en ga de challenges aan.” Chocomel faciliteert een belangrijk onderdeel van de festival beleving door de interactie aan te gaan met de consument. Een spectaculaire afvalrace bracht ons naar de winnaars die met cameraploeg Zwarte Cross bezochten en samen met Chocomel het festival beleefd hebben.
Voor/over product of dienst
Chocomel is al meer dan 80 jaar een begrip in Nederland. Bij kou denken we al snel aan Chocomel. In de herfst en winter heeft Chocomel dan ook een sterke positie. Koud consumptie als het eenmaal iets warmer wordt, leeft een stuk minder onder de doelgroep.
Doelgroep(en)
Chocomel richt zich gewoonlijk op m/v 25-39. Vanwege de hoge consumptie van festivals van deze doelgroep in de zomer, richten we ons voor deze campagne op de festival gangers. Festival gangers vinden het belangrijk om vooraf in de juiste sferen te komen. Voor hen is de voorpret onderdeel van de festivalbeleving.