Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Walibi Holland
Opdrachtgever:
Walibi Holland
Bureau:
TamTam
Datum eerste publicatie:
29/04/2015
url:
https://www.walibi.nl/
Categorie:
Website

Credits

Concept:
Dimi Albers, Peter Emmerzaal
Art Direction / Design:
Dionne van DIjk
Copy / Redactie:
Walibi Holland
Interaction Design:
Dionne van Dijk
Technische realisatie:
Mike Coenen, Frank van der Hammen
Account:
Dimi Albers, Peter Emmerzaal
Verantwoordelijk bij klant:
Ronald den Dulk


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Dagelijks trotseren hordes tieners en jongvolwassenen de ‘thrill rides’ in Walibi. De achtbanen kunnen hen niet hard genoeg gaan en ze zijn constant op zoek naar die kriebel in hun buik. De ‘rush’ die deze jongeren voelen als ze in Walibi zijn, moest ook voelbaar worden op de website. Zodat de online beleving omhoog ging en daarmee de online kaartverkoop. Dat leidde in een half jaar tijd tot 92% meer conversie.
Voor/over product of dienst
Om de emotie op de website te verhogen, is het menu uitgekleed en ligt de focus volledig op de attracties, hoe hard die gaan en wat hun hoogtepunten zijn. Dat betekende paginagrote afbeeldingen van de attracties en een HARD GAAN-meter. Met deze meter scroll je door de snelste achtbanen van Walibi en kijkt tot hoe ver je wilt gaan.
Doelgroep(en)
Walibi Holland richt zich vooral op leeftijdsgroep 14 - 25 jaar.