Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Song made out of tyre data
Opdrachtgever:
Vredestein
Bureau:
J. Walter Thompson Amsterdam
Datum eerste publicatie:
01/10/2015
url:
http://winter.rocktheroad.com
Categorie:
Content
Innovation
Digital Campaign
Media

Credits

Concept:
Guney Soykan, David Navarro, Cesar Garcia, Julio Alvarez
Art Direction / Design:
David Navarro, Vinesh Gayadin, Guney Soykan, Gerard Foekema
Copy / Redactie:
Nick Bruckman, Marcel Hartog
Interaction Design:
Joeri Kiekebosch, Superhero Cheesecake
Technische realisatie:
Emanuel Flores, Superhero Cheesecake
Account:
Michiel van de Graaff (Business Director), Jesse Houweling (Digital Director), Kiek Beljaars (Screen Producer), Alexander Buining (Digital producer)
Verantwoordelijk bij klant:
Marco Pracciani (Chief Marketing Officer), Bandi Vaczi (Head of Global Marketing Communications), Tanneke Reinders (Director Marketing Europe & Americas)
Overigen:
Bas Korsten & Marcel Hartog (Executive Creative Director), Agustín Soriano (Strategy Director), Aaron van Valen (Director)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Autobandenmerk Vredestein richt zich steeds meer op export en wil zich profileren als global brand van de toekomst. Om op te vallen in een op functionaliteit en prestatiegerichte categorie zet Vredestein een onconventionele campagne op waarbij banden worden gebruikt als instrumenten voor een grote dj-hit.
De content combineerde muziek en video: een Spotify-song, een bijbehorende muziekvideo, een making-of video en een dj-tool waarmee een gepersonaliseerde video gemaakt kon worden.
Voor/over product of dienst
Vredestein is het achtste bandenmerk ter wereld naar afzetvolume.
De campagne is bedoeld om het merk te profileren.
Vredestein positioneert zichzelf rondom het design en de veiligheid van de banden die ze produceert.
Doelgroep(en)
Mannen uit Europese landen, in het bijzonder Nederland, Duitsland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.
Profiel doelgroep: man, 30-45 jaar, getrouwd. Werkt fulltime. Heeft kennis van het product door jarenlange rijervaring onder uiteenlopende omstandigheden. Ze begrijpen bandprestaties en veiligheidsboodschappen. Ze kopen banden voor zichzelf en hebben vertrouwen in hun keuzes.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Om op te vallen in een op functionaliteit en prestatiegerichte categorie zet Vredestein een onconventionele campagne op waarbij banden worden gebruikt als instrumenten voor een grote dj-hit. De innovatie is het vertalen van data naar muziek. Geluidsopnamen van autodata werden samples die elk staan voor een bepaalde dynamiek: accelereren, remmen, water, scherp insturen. Met de dj-tool mix je de audio- en videosamples realtime voor je eigen gepersonaliseerde muziekvideo.
Voor/over product of dienst
Vredestein is het achtste bandenmerk ter wereld naar afzetvolume.
De campagne is bedoeld om het merk te profileren.
Vredestein positioneert zichzelf rondom het design en de veiligheid van de banden die ze produceert.
Doelgroep(en)
Mannen uit Europese landen, in het bijzonder Nederland, Duitsland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.
Profiel doelgroep: man, 30-45 jaar, getrouwd. Werkt fulltime. Heeft kennis van het product door jarenlange rijervaring onder uiteenlopende omstandigheden. Ze begrijpen bandprestaties en veiligheidsboodschappen. Ze kopen banden voor zichzelf en hebben vertrouwen in hun keuzes.


Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
Autobandenmerk Vredestein richt zich steeds meer op export en wil zich profileren als global brand van de toekomst. Om op te vallen in een op functionaliteit en prestatiegerichte categorie zet Vredestein een onconventionele campagne op waarbij banden worden gebruikt als instrumenten voor een grote dj-hit.
Het doel was het vergroten van de naamsbekendheid van en voorkeur voor Vredestein.
Voor/over product of dienst
Vredestein is het achtste bandenmerk ter wereld naar afzetvolume.
De campagne is bedoeld om het merk te profileren.
Vredestein positioneert zichzelf rondom het design en de veiligheid van de banden die ze produceert.
Doelgroep(en)
Mannen uit Europese landen, in het bijzonder Nederland, Duitsland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.
Profiel doelgroep: man, 30-45 jaar, getrouwd. Werkt fulltime. Heeft kennis van het product door jarenlange rijervaring onder uiteenlopende omstandigheden. Ze begrijpen bandprestaties en veiligheidsboodschappen. Ze kopen banden voor zichzelf en hebben vertrouwen in hun keuzes.


Case omschrijving: Media

Projectbeschrijving
Autobandenmerk Vredestein richt zich steeds meer op export en wil zich profileren als global brand van de toekomst. Om op te vallen in een op functionaliteit en prestatiegerichte categorie zet Vredestein een onconventionele campagne op waarbij banden worden gebruikt als instrumenten voor een grote dj-hit.
Het doel was om met een klein budget de naamsbekendheid van en voorkeur voor Vredestein in Europa te vergroten.
Voor/over product of dienst
Vredestein is het achtste bandenmerk ter wereld naar afzetvolume.
De campagne is bedoeld om het merk te profileren.
Vredestein positioneert zichzelf rondom het design en de veiligheid van de banden die ze produceert.
Doelgroep(en)
Mannen uit Europese landen, in het bijzonder Nederland, Duitsland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.
Profiel doelgroep: man, 30-45 jaar, getrouwd. Werkt fulltime. Heeft kennis van het product door jarenlange rijervaring onder uiteenlopende omstandigheden. Ze begrijpen bandprestaties en veiligheidsboodschappen. Ze kopen banden voor zichzelf en hebben vertrouwen in hun keuzes.