Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
#NoSpang
Opdrachtgever:
Fernandes
Bureau:
UM
Datum eerste publicatie:
11/08/2015
url:
https://www.youtube.com/watch?v=0mIGdKaVZKk
Categorie:
Media

Credits

Concept:
Marnix Tellings, Elias Reinheimer, Jill van Emmerik, Jorn Dost
Art Direction / Design:
Marnix Tellings, Elias Reinheimer, Jill van Emmerik
Copy / Redactie:
Marnix Tellings, Elias Reinheimer, Jill van Emmerik, Valentine Valé
Interaction Design:
-
Technische realisatie:
Studio BengBeng
Account:
Arthur Herpel, Lieve van Kessel
Verantwoordelijk bij klant:
Adrienne van den Heuvel & Herman Hazewinkel
Overigen:
Kenny B - #NoSpang (TopNotch) Stepherd & Skinto (Presentatoren), John Spring in’t Veld (UM) Studio BengBeng: Len Chandra (Producent), Ivo Somford (Co-producent), Maria Visser (Regisseur), Atlynn Vrolijk (Art), Felix Spanjaard (Editor & Animation), Aust


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media

Projectbeschrijving
Fernandes is een Surinaamse frisdrank en wordt in Nederland vooral gedronken door jongeren van niet-Nederlandse afkomst. Om te groeien moet Fernandes ook autochtone jongeren aan zich gaan binden. UM initieert maatwerk onderzoek en toont aan dat Nederlandse jongeren veel stress ervaren en daarom vaak jaloers kijken naar de Surinaamse No Spang mentaliteit. Vanuit dat inzicht ontwikkelt UM Studios #NoSpang, een 6-delig videoformat. Dit format targetten wij vervolgens steeds verfijnder richting doelgroep, door gebruik te maken van data die we tijdens de campagne verzamelen.
Voor/over product of dienst
Fernandes is een fruitige frisdrank in diverse smaken. Deze, van oorsprong Surinaamse, drank is bijzonder kleurrijk en verfrissend. En past hierdoor perfect bij kruidige gerechten uit de Surinaamse keuken.Deze roots zijn nog altijd belangrijk voor het merk. De authenticiteit van Fernandes geeft hem zijn unieke karakter in de frisdrank markt. Anderzijds ontbreekt het hierdoor wel aan relevantie voor de brede doelgroep autochtone jongeren, die het merk niet in hun evoked set hebben zitten. Distributie ging vooral via tokos, maar is nu uitgebreid naar de supermarkten van AH.
Doelgroep(en)
Autochtone jongeren van Nederlandse afkomst. Omdat Fernandes al een sterke positie heeft in de grote steden in de Randstad, moeten wij vooral jongeren bereiken die in de provinciale steden wonen. We noemen ze ‘Urban Millennials’.

Maar ook de bestaande fans zijn een belangrijke doelgroep. Wat voorkomen moet worden is dat we met een campagne voor nieuwe gebruikers de oude gebruikers van het merk wegjagen. Zij moeten trots blijven op hún merk