Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Introductie Vodafone YOU op Snapchat: Power to the Prepaid People
Opdrachtgever:
Vodafone
Bureau:
MEC
Datum eerste publicatie:
02/09/2015
url:
https://vimeo.com/157156923
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
MEC
Art Direction / Design:
MEC
Copy / Redactie:
MEC & de Vodafone YOU Snapchat Crew
Interaction Design:
MEC
Technische realisatie:
MEC
Account:
MEC
Verantwoordelijk bij klant:
Maurice Gilissen, Rein Hendriks, Steven Schmitz, Rogier Scheinck
Overigen:
HPB en TBWA/Neboko


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
In een dalende en datagedreven prepaidmarkt introduceerde Vodafone de nieuwe propositie Vodafone YOU: een flexibel product met aantrekkelijke databundels, gericht op jongeren. Een belangrijk onderdeel van de propositie is het loyaliteitsprogramma ‘Fantastic Friday’, waarmee gebruikers iedere vrijdag drie scherpe deals kunnen claimen die slechts 24 uur beschikbaar zijn. Het was de uitdaging om dit nieuwe product met een gering budget op een onderscheidende en impactvolle manier te introduceren.
Voor/over product of dienst
Door te kiezen voor het meest populaire sociale platform onder jongeren, Snapchat, is een innovatieve campagne ontwikkeld die past bij de mediaconsumptie van de doelgroep en het tijdelijke karakter van het loyaliteitsprogramma. Door Snapchat stories te laten ontwikkelen door en voor jongeren, heeft Vodafone op een creatieve manier zeer kostenefficiënt gebruik gemaakt van Snapchat als communicatiemiddel. Vodafone heeft het lef getoond om letterlijk de regie in handen van de doelgroep te leggen.
Doelgroep(en)
Jongeren (18-24 jaar) zijn altijd online, zijn minder makkelijk te bereiken middels traditionele advertentiemodellen en ervaren een sterke ‘Fear Of Missing Out’. Daarom is gekozen voor een 100% digitale campagne. Om het loyaliteitsprogramma ‘Fantastic Friday’ wekelijks tot leven te brengen binnen de doelgroep werd Snapchat ingezet.