Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
WINTERFAN
Opdrachtgever:
Iamsterdam
Bureau:
Beat the Cat (onderdeel van Big Shots group)
Datum eerste publicatie:
07/12/2015
url:
http://www.dumpert.nl/mediabase/6701531/439fd387/vrolijke_vent_in_amsterdam.html
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Elian Wils, Danny van der Bersselaar
Art Direction / Design:
Stein Roeland
Copy / Redactie:
Elian Wils, Sem Chouikha
Interaction Design:
-
Technische realisatie:
Big Shots studio
Account:
Nicky Brinkman
Verantwoordelijk bij klant:
Mariken Wiegerinck, Nico Mulder, Geerte Udo
Overigen:
Talent: Freddy Gumbs


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Klant wilde met ludieke content positieve aandacht genereren voor de leuke dingen die Amsterdam in de winter te bieden heeft. Het ging hen naar eigen zeggen om “een reputatie campagne waarbij we het wintergevoel van Amsterdam op een beeldende en ludieke manier konden laten zien.”
We mochten dus iets geks bedenken.
Voor/over product of dienst
Amsterdam is een populaire stad, met afgelopen jaren sterk gestegen bezoekersaantallen. Wie er woont weet het, de stad puilt soms uit van de toeristen. Nieuwe doelstelling van Amsterdam marketing (en oa ook de burgemeester) is daarom om het toerisme meer te spreiden over het jaar. Secundair wilde men ook graag verwijzen naar de winterkalender op Iamsterdam.com
Doelgroep(en)
- Potentiële bezoekers uit Nederland
- Potentiële bezoekers uit Vlaanderen
- Inwoners van de stad Amsterdam
- Breed profiel: m/v 13+
- "dagjesmensen"