Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Walisnaps
Opdrachtgever:
Walibi Holland
Bureau:
Youngworks
Datum eerste publicatie:
20/08/2015
url:
https://vimeo.com/youngworksnl/walisnaps
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Youngworks
Art Direction / Design:
Youngworks
Copy / Redactie:
Youngworks
Interaction Design:
Youngworks
Technische realisatie:
Youngworks
Account:
Youngworks
Verantwoordelijk bij klant:
Marc Antonioli, Michelle den Ouden


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
In maart 2016 opent Walibi Holland een gloednieuwe rollercoaster, Lost Gravity. De uitdaging is om het Lost Gravity verhaal en gevoel tijdens de 5 maanden dat het park dicht is, bij de doelgroep te laden. Dat doen we door content te lekken via WALISNAPS: het Snapchat kanaal van Walibi waar volgers als eerste exclusieve sneak peeks van de nieuwe ride kunnen ontdekken. Snapchat, het snelst groeiende sociale netwerk onder de doelgroep, past naadloos bij de gekozen contentstrategie.
Voor/over product of dienst
Walibi is hét attractiepark bomvol thrill rides waar tieners hun adrenaline kick komen halen. Met de slogan #HardGaan onderstreept Walibi sinds 2014 haar positie als 'kneiterhard' attractiepark voor jongeren. De vette drops, gierende kurkentrekkers en keiharde loopings maken deze ride fris en vernieuwend. Uniek aan deze nieuwkomer is; het totaal geflipte, trippy, post apocalyptische thema dat letterlijk om de ride heen gebouwd wordt. Lost Gravity is zo hard, je bent al leip voordat je erin zit!
Doelgroep(en)
Jongeren in de leeftijd van 13-24 jaar. Primair Snapchat: theme park fans. Voor hen is een nieuwe ride niet zomaar een attractie. Zij willen alles weten van hun passie; van technische specs, track layout en G-krachten tot exacte kleurstelling van de treinstellen van 'Lost Gravity'. Secundair: Volgers van Walibi. Zij vinden snelle rollercoasters leuk, volgen Walibi op social, komen minimaal 1 x per jaar naar het park en hebben interesse in de nieuwe ride.