Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
The Dutch Maze Runner
Opdrachtgever:
20th Century Fox
Bureau:
LewisPR
Datum eerste publicatie:
05/03/2015
url:
https://www.youtube.com/playlist?list=PL0cp9rV0bmxehdMAYvwR0TQpBgaPnQ9vG
Categorie:
Digital Campaign

Credits

Concept:
Jeroen Koopman
Art Direction / Design:
Doris Driessen, Milan Swagers
Copy / Redactie:
Lisa Visser (NewBeTV)
Interaction Design:
nvt
Technische realisatie:
Robert Broers, Zowik Abramov
Account:
Lisa Visser (NewBeTV), Kirsten Spoelstra (LewisPR)
Verantwoordelijk bij klant:
Arjen Stege, Hinke van Berkum (20th Century FOX)
Overigen:
Gijs Moonen (Creative Director LewisPR)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
The Dutch Maze Runner is een interactieve reality gameshow op het YouTube-kanaal van Theaumes (192K+ abonnees). Elke aflevering gaat hij samen met een invloedrijke gast-YouTuber de uitdaging aan om vóór zonsondergang uit de “maze” te ontsnappen. Als hen dit niet lukt binnen de tijd, bepalen de kijkers een straf. Daar is massaal op gereageerd, zonder genade postten kijkers meer dan 2500 comments om deze straf in te vullen. Zo ontstond een branded campagne die aanvoelt als entertainment.
Voor/over product of dienst
De serie is ontwikkelt ter promotie vd DVD-release van de Amerikaanse blockbuster The Maze Runner (2014,Wes Ball). Hoofdpersonage Thomas is gedropt in een gemeenschap van jongens nadat zijn geheugen is gewist. Ze zitten gevangen in een doolhof en moeten hun krachten bundelen met collega “runners” om kans te hebben op ontsnapping. Ipv bekende YouTubers simpelweg te laten vertellen over The Maze Runner, hebben we een entertainend format ontwikkelt waardoor binding tussen merk en doelgroep ontstaat
Doelgroep(en)
Jonge millennials (13-24jr) en fans van The Maze Runner.