Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
KLM Cockpit Tales series
Opdrachtgever:
KLM
Bureau:
Jetstream TV / IFAN Company
Datum eerste publicatie:
02/01/2015
url:
https://www.youtube.com/playlist?list=PL1oW5GhG9jlJv6LZIlYDJLNj9Pxc-Z-R5
Categorie:
Social Media
Content

Credits

Concept:
KLM
Art Direction / Design:
KLM
Copy / Redactie:
KLM
Interaction Design:
KLM
Technische realisatie:
Jetstream TV / IFAN Company
Account:
KLM
Verantwoordelijk bij klant:
Karlijn Vogel-Meijer, Femke Schreuders, Renee Bakker


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Altijd al willen weten wat zich achter de gesloten deuren van de cockpit afspeelt? Vliegen blijft magisch, maar sinds 9/11 is de cockpit helaas verboden terrein. Mede daarom heeft KLM besloten om middels de Cockpit Tales serie haar passagiers een kijkje te geven in de cockpit, de core van haar business. Daarnaast heeft KLM haar social media fans de mogelijkheid gegeven om mee te denken over de content van deze video reeks.
Voor/over product of dienst
KLM vliegt al bijna 100 jaar passagiers van A naar B. Maar voor velen is het leven van een piloot mysterieus en de cockpit onbekend terrein. Dat wil KLM laten zien. En het publiek heeft laten weten dat ook te willen zien.
Doelgroep(en)
- De global fanbase van KLM op alle social media kanalen. Het bereik van PR rond de campagne was breder dan alleen de KLM base.
- Vliegtuig fans en spotters


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Altijd al willen weten wat zich achter de gesloten deuren van de cockpit afspeelt? Vliegen blijft magisch, maar sinds 9/11 is de cockpit helaas verboden terrein. Mede daarom heeft KLM besloten om middels de Cockpit Tales serie haar passagiers een kijkje te geven in de cockpit, de core van haar business. Daarnaast heeft KLM haar social media fans de mogelijkheid gegeven om mee te denken over de content van deze video reeks.
Voor/over product of dienst
KLM vliegt al bijna 100 jaar passagiers van A naar B. Maar voor velen is het leven van een piloot mysterieus en de cockpit onbekend terrein. Dat wil KLM laten zien. En het publiek heeft laten weten dat ook te willen zien.
Doelgroep(en)
- De global fanbase van KLM op alle social media kanalen. Het bereik van PR rond de campagne was breder dan alleen de KLM base.
- Vliegtuig fans en spotters