Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
The Challenge
Opdrachtgever:
Royal Club (Vrumona BV)
Bureau:
Rhinocreations
Datum eerste publicatie:
30/06/2011
url:
http://spinawards.rhinocreations.com/2012/royalclub-content.html
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Dominic Jansen
Art Direction / Design:
Soeniel Balak, Pim Tiemessen
Copy / Redactie:
Bob MacLaren, Iris Dekker
Interaction Design:
Michael Spaans
Technische realisatie:
Joep Rongen, Bob Bijvoet
Account:
Maribel Gonzalez
Verantwoordelijk bij klant:
Sandy Koning, Hessel Hoekstra, Gaby van der Linden


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
The Challenge is een (video)test die - in lijn met de merkbelofte 'Fris voor Gevorderden' - deelnemers hun sociale gevorderdheid laat ontdekken en meten met die van hun Facebook vrienden. De test is doorspekt met typisch Engelse humor: we betrokken stand-up comedian Bob McLaren bij het schrijven. De 'man van de wereld' uit de tv commercials fungeert als gastheer.
Eerst vraagt hij bezoekers in te loggen 'on the old Facebook' om hun gedrag te analyseren op sociale gevorderdheid. Kwaliteit gaat daarbij boven kwantiteit: Wie honderden vrienden heeft, accepteert kennelijk iedereen en dat is niet gevorderd. En als je weinig post, maar je posts veel geliked worden, ben je toch een influential.
Daarna legt hij deelnemers uitdagende sociale vraagstukken voor waarin hij zelf feilloos zou weten wat te doen. Alle antwoordopties zijn voorzien van geluidseffecten en iconen en de gastheer reageert op alle gegeven antwoorden.
Na elk antwoord is het mogelijk een opmerkelijke post te plaatsen. Wie antwoordt de per ongeluk in het Spaans bestelde stierenballen toch maar dapper op te eten, kan bijvoorbeeld posten: ' loves to eat balls'.
 
79% van de mensen die de vragen speelde, maakte The Challenge af gedurende 10 tot 12 minuten.
Voor/over product of dienst
Royal Club is een oer-Nederlands merk met een onmiskenbaar Britse uitstraling en met een aantal klassieke frisdranksmaken van Britse origine in haar assortiment, zoals tonic, bitter lemon en ginger ale.
In vergelijking met veel andere frisdranken heeft Royal Club een uitgesproken, bittere smaak. Het zijn frisdranken die je moet leren waarderen. Met meer pit en meer smaak.
Doelgroep(en)
Mensen met gevoel voor stijl en smaak, die geen genoegen nemen met 'gemiddeld'.