Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
HitteVrij
Opdrachtgever:
-
Bureau:
-
Datum eerste publicatie:
04/12/2011
url:
http://www.ideafighters.nl/pepsi/idee/hittevrij
Categorie:
Young Talent

Credits



Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
Hittevrij is een wetsvoorstel voor leerlingen om tijdens extreme hitte een dag vrij te krijgen. Uit onderzoek is gebleken dat je bij een temperatuur boven de 26ºC niet goed kunt concentreren en dit zelfs gezondheidsproblemen kan opleveren. Zelfs 80% van de scholen in Nederland zijn slecht geventileerd waardoor 2.719.120 leerlingen kans hebben op gezondheidsproblemen. Reden genoeg voor Pepsi om verfrissing te bieden met een hittevrije dag. 
 
Met ons interactieve concept willen we 40.000 handtekeningen inzamelen voor het burgerinitiatief, zodat we het voorstel daadwerkelijk in de 2e kamer krijgen.
De handtekeningen gaan we digitaal inzamelen, op dusdanige manier dat ze ook rechtsgeldig zijn. Men kan zelfs een digitale handtekening zetten vanuit je social media account. Je handtekening wordt 'live' uitgeprint zodat je meteen ziet dat ook jij op de langste handtekeningenlijst ooit staat! Hier kun je weer een screenshot van maken, en delen met je vrienden. 
 
Deze campagne zal gaan leven onder onze doelgroep, maar ook veel teweeg brengen bij politiek Den Haag en de pers. 
Met als ultiem doel, daadwerkelijk iets te betekenen voor onze doelgroep. Hittevrij met pepsi!
Voor/over product of dienst
Hittevrij is ons wetsvoorstel wat als rode lijn door onze campagne loopt. Alle media komen samen op de website waar mensen kunnen stemmen voor het wetsvoorstel 'Hittevrij'.
Doelgroep(en)
Hoofddoelgroep leerlingen, waar hittevrije voor bedoeld is. 
Leraren worden er ook bij betrokken omdat zij in de zelfde situatie zitten.