Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Made in Holland, delivered by TNT Express
Opdrachtgever:
TNT Express Benelux
Bureau:
KOEN Merkactivatie / Eboost Interactive
Datum eerste publicatie:
20/06/2011
url:
http://www.tntradio.nl/showcase.php
Categorie:
Crossmedia
Innovation

Credits

Concept:
Tim van de Rijdt, Mark van der Heijden, Geert Ploeger
Art Direction / Design:
Tim van de Rijdt
Copy / Redactie:
Mark van der Heijden, Joris Raaijmakers
Interaction Design:
Martijn van Buuren, Aernout Br
Technische realisatie:
Karl van Zanten, Stan Bluijs, Miguel Zamora Lopez
Account:
Erik-Jan Koense, Martijn Steinebach, Lonneke Grotenhuis
Verantwoordelijk bij klant:
Robert Gruijters, Karen Zeilstra


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
In de case Made in Holland, delivered by TNT Express geven we MKB'ers die internationaal zaken (willen) doen alvast een voorproefje daarop. Ze konden op TNTradio.nl door middel van Google Translate een eigen radiocommercial maken in de taal van het land van hun ambitie.

Achtergrond:
Het merk TNT Express is in het defensief door de afsplitsing van TNT Post. TNT wordt in Nederland geassocieerd met Post, TNT Express is onvoldoende bekend en geladen. Uitgangspunt voor de opdracht was om met beperkte middelen het omzetvolume en marktaandeel in het MKB vast te houden.

Het resultaat was 160% meer omzetvolume dan normaal, aantoonbaar door de campagne
Voor/over product of dienst
TNT Express.
TNT Express levert internationale express diensten (voornamelijk pakketten en vracht).
Doelgroep(en)
Klanten en prospects binnen het Nederlandse midden- en kleinbedrijf, die niet bediend worden door het account management; de zogenaamde ad hoc klanten. Zij doen al internationaal zaken of hebben die ambitie. Degene die binnen deze bedrijven over internationale express diensten gaat, wisselt sterk per bedrijf. Dit kan de directeur/eigenaar zijn, of iemand van office management, inkoop, administratie, operations of finan


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
In de case Made in Holland, delivered by TNT Express geven we MKB'ers die internationaal zaken (willen) doen alvast een voorproefje daarop. Ze konden op TNTradio.nl door middel van Google Translate een eigen radiocommercial maken in de taal van het land van hun ambitie.

Achtergrond:
Het merk TNT Express is in het defensief door de afsplitsing van TNT Post. TNT wordt in Nederland geassocieerd met Post, TNT Express is onvoldoende bekend en geladen. Uitgangspunt voor de opdracht was om met beperkte middelen het omzetvolume en marktaandeel in het MKB vast te houden.

Het resultaat was 160% meer omzetvolume dan normaal, aantoonbaar door de campagne
Voor/over product of dienst
TNT Express.
TNT Express levert internationale express diensten (voornamelijk pakketten en vracht).
Doelgroep(en)
Klanten en prospects binnen het Nederlandse midden- en kleinbedrijf, die niet bediend worden door het account management; de zogenaamde ad hoc klanten. Zij doen al internationaal zaken of hebben die ambitie. Degene die binnen deze bedrijven over internationale express diensten gaat, wisselt sterk per bedrijf. Dit kan de directeur/eigenaar zijn, of iemand van office management, inkoop, administratie, operations of finan