Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Tot op het bod
Datum eerste publicatie:
30/01/2012
url:
http://vimeo.com/35977278
Categorie:
Young Talent

Credits



Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
Tot op het bod!
Dit is een concurrentiestrijd tussen twee veilinghuizen. Identiek dezelfde veilinghuizen die elk bewoond worden door werknemers. Zij zitten hier opgesloten en moeten geld verdienen door elke dag op televisie een veiling te runnen. Een ‘live’ veiling van producten uit hun eigen huis. Totale leegverkoop. Hoe ver gaan de werknemers om te winnen van het andere team? De kijker van het programma heeft met een ‘second screen’ de mogelijkheid tot interactie en het bieden op de producten. Op deze manier heeft de kijker direct invloed op de leefsituatie van de bewoner. Het doel is om aan het einde van de looptijd, de meeste winst te behalen. Het winnende huis krijgt de totale winst van de twee veilinghuizen bij elkaar.

De teams bestaan uit verschillende type mensen met uiteenlopende kwaliteiten. Op hen kan gestemd worden waarmee zij persoonlijk geld kunnen veiligstellen. De veilinghuizen moeten slim en creatief ondernemen om concurrentie voor te blijven. Zij krijgen toegang tot vele mediakanalen om de kijker te bereiken. Naast de inkomsten zijn er ook uitgaven. Gas, water, elektriciteit, en levensmiddelen gaan af van de omzet. Door het winnen van opdrachten zijn er goederen of diensten te verdienen.

Business meets reality!
Voor/over product of dienst
Bij de presentatie van ons televisie format hoort een casevideo. 
Deze is te vinden via onderstaande link:
http://vimeo.com/35977278

Televisie
We hebben een dagelijks televisieprogramma. Dit geeft een beeld van de gebeurtenissen in het huis, het moment van producten veilen, weekoverzichten, werknemer van de week, conflicten, samenwerking, promoties, opdrachten en andere intiatieven.

2 Websites
Dit is de mogelijkheid om het hele format te volgen en interactie aan te gaan. Dit zijn 2 verschillende platforms. Deze worden naar eigen invulling ingericht door de twee huizen. Je kunt bijvoorbeeld communiceren met werknemers, initiatieven aandragen, een bod plaatsen, stemmen op jouw favoriete werknemer. Ook is er een mogelijkheid om een groep te vormen en gezamenlijk een bod uit te brengen.

Applicatie
Dit is de mogelijkheid om interactie aan te gaan via smartphone en tablet tijdens het televisie programma. In de applicatie biedt een duidelijk overzicht van de twee huizen en hun resultaten.
Doelgroep(en)
Het televisie format is geschikt voor zowel de passieve als actieve kijker. Het format beschikt over verschillende aspecten: amusement, educatie, leedvermaak en drama. Op deze manier is het aantrekkelijk voor het hele gezin. We Bedienen zowel de oude als de nieuwe generatie televisiekijkers.