Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Grand Prix van Roggel
Opdrachtgever:
Vodafone Netherlands
Bureau:
ACHTUNG!
Datum eerste publicatie:
12/09/2011
url:
http://achtung.nl/awards/2011/vodafonegrandprixvanroggel/nl
Categorie:
Crossmedia
Content
Media-Inzet

Credits

Concept:
ACHTUNG!
Art Direction / Design:
ACHTUNG!
Copy / Redactie:
ACHTUNG!
Interaction Design:
ACHTUNG!
Technische realisatie:
B-LEX, DNA
Account:
ACHTUNG!
Verantwoordelijk bij klant:
- Bart de Beucker - Eva Ruiz - Soraya Cardoze - Geeke van der Sluis - Joyce van den Bergh - Bas Redhead - Willem-Albert Bol - Nienke Bakker


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
De markt voor glasvezel wordt gedomineerd door lokale spelers, die al snel op sympathie van de lokale bevolking kunnen rekenen. We kozen Roggel in Limburg, met 4000 inwoners een van de kleinste gemeentes van Nederland, om Vodafone glasvezeldiensten te introduceren. Als campagne organiseerden we samen met alle inwoners van Roggel de kleinste Grand Prix van Nederland. We selecteerden uit alle verenigingen de snelsten van Roggel, die op 12 september raceten tegen F1 kampioen Jenson Button. Zo toonden we hoe een van de rustigste gemeenten van Nederland met snelheid om kan gaan. En zetten we Vodafone op de nationale en lokale kaart voor glasvezeldiensten.
Voor/over product of dienst
Vodafone Thuis, een nieuwe dienst waarmee consumenten voortaan via een supersnel glasvezelnetwerk kunnen internetten, televisiekijken en bellen. Dit is een primeur omdat Vodafone, bekend als mobiele provider, nu ook in de markt voor data over het vaste (glasvezel)netwerk stapt.
Doelgroep(en)
We wilden het grote publiek in Nederland laten weten dat Vodafone voortaan ook glasvezeldiensten aanbiedt. De inwoners van Roggel hadden een bijzondere rol: hen wilden we in de hoofdrol van onze campagne hebben, en bovendien nieuwe abonnees onder de inwoners werven.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
De markt voor glasvezel wordt gedomineerd door lokale spelers, die al snel op sympathie van de lokale bevolking kunnen rekenen. We kozen Roggel in Limburg, met 4000 inwoners een van de kleinste gemeentes van Nederland, om Vodafone glasvezeldiensten te introduceren. Als campagne organiseerden we samen met alle inwoners van Roggel de kleinste Grand Prix van Nederland. We selecteerden uit alle verenigingen de snelsten van Roggel, die op 12 september raceten tegen F1 kampioen Jenson Button. Zo toonden we hoe een van de rustigste gemeenten van Nederland met snelheid om kan gaan. En zetten we Vodafone op de nationale en lokale kaart voor glasvezeldiensten.
Voor/over product of dienst
Vodafone Thuis, een nieuwe dienst waarmee consumenten voortaan via een supersnel glasvezelnetwerk kunnen internetten, televisiekijken en bellen. Dit is een primeur omdat Vodafone, bekend als mobiele provider, nu ook in de markt voor data over het vaste (glasvezel)netwerk stapt.
Doelgroep(en)
We wilden het grote publiek in Nederland laten weten dat Vodafone voortaan ook glasvezeldiensten aanbiedt. De inwoners van Roggel hadden een bijzondere rol: hen wilden we in de hoofdrol van onze campagne hebben, en bovendien nieuwe abonnees onder de inwoners werven.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
De markt voor glasvezel wordt gedomineerd door lokale spelers, die al snel op sympathie van de lokale bevolking kunnen rekenen. We kozen Roggel in Limburg, met 4000 inwoners een van de kleinste gemeentes van Nederland, om Vodafone glasvezeldiensten te introduceren. Als campagne organiseerden we samen met alle inwoners van Roggel de kleinste Grand Prix van Nederland. We selecteerden uit alle verenigingen de snelsten van Roggel, die op 12 september raceten tegen F1 kampioen Jenson Button. Zo toonden we hoe een van de rustigste gemeenten van Nederland met snelheid om kan gaan. En zetten we Vodafone op de nationale en lokale kaart voor glasvezeldiensten.
Voor/over product of dienst
Vodafone Thuis, een nieuwe dienst waarmee consumenten voortaan via een supersnel glasvezelnetwerk kunnen internetten, televisiekijken en bellen. Dit is een primeur omdat Vodafone, bekend als mobiele provider, nu ook in de markt voor data over het vaste (glasvezel)netwerk stapt.
Doelgroep(en)
We wilden het grote publiek in Nederland laten weten dat Vodafone voortaan ook glasvezeldiensten aanbiedt. De inwoners van Roggel hadden een bijzondere rol: hen wilden we in de hoofdrol van onze campagne hebben, en bovendien nieuwe abonnees onder de inwoners werven.