Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Sisi Hoger/Lager
Opdrachtgever:
Vrumona
Bureau:
Doom & Dickson
Datum eerste publicatie:
24/10/2011
url:
http://www.inzendingen.nu/sisi-spin
Categorie:
Game
Design

Credits

Concept:
Jaap Sinke, Martijn van den Brakel, Arno Sellenraad, Joey Duis
Art Direction / Design:
Arno Sellenraad, Massimo Meijer (MediaMonks)
Copy / Redactie:
Joey Duis
Technische realisatie:
MediaMonks
Account:
Jolies van Rijn, Mariska Reijmers
Verantwoordelijk bij klant:
Maarten Valk, Derk Egeler


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
SiSi producten zijn niet alleen leuk en lekker voor kids, maar ook verantwoord omdat ze 30 tot 50% minder suiker bevatten dan andere fris- en fruitdranken.  Dit wapenfeit willen we op een SiSi waardige manier onder de aandacht brengen van ouders (met name moeders). Niet alleen informeren, maar de doelgroep inzicht geven door ze dit zelf te laten ervaren.

Gaming is populair onder moeders en sluit goed aan bij de surrealistische setting uit de commercial. Daarom brengen we de wereld uit de TVC tot leven met SiSi Hoger/Lager op Hyves. Bezoek het testlab en vergelijk de suikergehaltes van merkproducten op de lopende band. Snelheid en bonuspunten bouwen spanning op. Zowel tijdens het spel als in het eindrapport krijgt de speler inzicht in gemaakte keuzes, wat echte impactvolle ‘eye openers’ oplevert. Badges, het uitdagen van vrienden en plaatsen van de profielpimp zorgen voor virale verspreiding.

Het resultaat: 60.000+ gameplays in een maand, waarbij de doelgroep gemiddeld langer dan 2,5 minuut bezig was. Onderzoek (bron: Metrixlab) toont aan dat SiSi Hoger/Lager de peilers ‘voorkeur’ (engaged+) en ‘fan’ (aanbevelen aan anderen) heeft geladen. Daar waar de TVC de belangrijkste driver is geweest voor imago, heeft de online campagne vooral gedrag beïnvloed.
Voor/over product of dienst
SiSi fris-en fruitdranken.
Doelgroep(en)
Boodschappers met kinderen in de leeftijdsgroep 6 tot 12 jaar (nadruk op moeders).


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
SiSi producten zijn niet alleen leuk en lekker voor kids, maar ook verantwoord omdat ze 30 tot 50% minder suiker bevatten dan andere fris- en fruitdranken.  Dit wapenfeit willen we op een SiSi waardige manier onder de aandacht brengen van ouders (met name moeders). Niet alleen informeren, maar de doelgroep inzicht geven door ze dit zelf te laten ervaren.

Gaming is populair onder moeders en sluit goed aan bij de surrealistische setting uit de commercial. Daarom brengen we de wereld uit de TVC tot leven met SiSi Hoger/Lager op Hyves. Bezoek het testlab en vergelijk de suikergehaltes van merkproducten op de lopende band. Snelheid en bonuspunten bouwen spanning op. Zowel tijdens het spel als in het eindrapport krijgt de speler inzicht in gemaakte keuzes, wat echte impactvolle ‘eye openers’ oplevert. Badges, het uitdagen van vrienden en plaatsen van de profielpimp zorgen voor virale verspreiding.

Het resultaat: 60.000+ gameplays in een maand, waarbij de doelgroep gemiddeld langer dan 2,5 minuut bezig was. Onderzoek (bron: Metrixlab) toont aan dat SiSi Hoger/Lager de peilers ‘voorkeur’ (engaged+) en ‘fan’ (aanbevelen aan anderen) heeft geladen. Daar waar de TVC de belangrijkste driver is geweest voor imago, heeft de online campagne vooral gedrag beïnvloed.
Voor/over product of dienst
SiSi fris-en fruitdranken.
Doelgroep(en)
Boodschappers met kinderen in de leeftijdsgroep 6 tot 12 jaar (nadruk op moeders).