Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Tweede Scherm Veronica Voetbal
Opdrachtgever:
SBS Broadcasting
Bureau:
Lab1111 & Angry Bytes
Datum eerste publicatie:
07/10/2011
url:
http://secretagency.nl/veronicavoetbal
Categorie:
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
Martijn Sengers
Art Direction / Design:
Martijn Sengers, Alexander Griffioen
Copy / Redactie:
Pim de Graaff
Interaction Design:
Martijn Sengers
Technische realisatie:
Angrybytes
Account:
Derek van der Vlugt (strategie), Renzo Jansen
Verantwoordelijk bij klant:
Ellen Vedder, Robbert Hilgerman, Jeroen Verbeek


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Het tweede scherm van Veronica was een experiment om de mogelijkheden van verrijking van de voetbalbeleving rondom wedstrijden van het Nederlands elftal te onderzoeken. Inmiddels is het tweede scherm een vast onderdeel van Veronica Voetbal bij alle wedstrijden van Oranje die door SBS Broadcasting worden uitgezonden.
Het tweede scherm van Veronica Voetbal is ontwikkeld door Lab1111 in opdracht van SBS Broadcasting, in samenwerking met Angry Bytes, Infostrada en Eyeworks Sport.
Voor/over product of dienst
Tijdens live voetbalwedstrijden van Veronica kon de gebruiker zelf (video)herhalingen realtime terugkijken op het tweede scherm. De gebruiker kon zelf kiezen uit live statistieken, video fragmenten, sociale interactie en fun. Daarnaast was er de unieke mogelijkheid om alle content op basis van relevantie tijdens de wedstrijd automatisch te volgen (Autoplay). 
Statistieken
Alle statistieken over de wedstrijd, individuele spelers, team en poule werden realtime aangeboden.

Video
De laatste herhaling kon direct worden teruggekeken. Daarnaast werden alle doelpunten, overtredingen en kansen als videofragment aangeboden. Er kon live worden gekeken naar de rustanalyse, ook tijdens de reclame op televisie.

Sociale interactie en fun
Naast koppeling met Twitter en Facebook konden gebruikers in private rooms met elkaar communiceren. Gebruikers konden berichten en geluidseffecten delen met vrienden en stemmen op de "held van het veld".
Doelgroep(en)
Voetbal kijkend Nederland