Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Eddy`s Twitflicks
Opdrachtgever:
Eddy Terstall
Bureau:
OneBigAgency
Datum eerste publicatie:
11/05/2011
url:
http://www.eddystwitflicks.nl/case
Categorie:
Social Media
Online Campagne

Credits

Concept:
Dalischa de Kok / Timon Oosterhof / Hester Haars / Elliot Stewart-Franzen / Erik W
Technische realisatie:
Gradient Media
Verantwoordelijk bij klant:
Eddy Terstall


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Filmregisseur Eddy Terstall zocht financiering voor zijn nieuwe, korte film middels crowdfunding via Cinecrowd.nl. Omdat de target niet gehaald dreigde te worden, moest de aktie een boost krijgen.
Er was geen budget. Een goed idee zou dus een buzz moeten creëren.
We wisten 2 dingen:
1. Eddy spreekt in Nederland veel filmliefhebbers aan.
2. Eddy is een verwoed twitteraar met invloedrijke twitteraars onder zijn followers.
Idee: We bieden filmliefhebbers hun ”eigen Eddy Terstall film” op hun Facebook wall. Je eigen mini film gebaseerd op jouw tweet aan Eddy in ruil voor een donatie. Dus we openden een microsite (eddystwitflicks.nl) en regelden enthousiaste filmstudenten als filmcrew.
En Eddy verstuurde één tweet: ”Laat mij jouw tweet verfilmen. Kijk op @eddystwitflicks.nl”
Eddy’s tweet werd ogenblikkelijk geretweet, en tientallen blogs en sites en offline media (o.a. Radio 1, AT5, het Parool) pikten het op.
In de volgende twee weken werden 47 tweets verfilmd en werd de target dankzij substantiële donaties ruimschoots gehaald. Zes weken na de deadline had Eddy zes (!) keer zijn budget en besloot om van zijn korte film een volwaardige speelfilm te maken.
Voor/over product of dienst
Crowdfunding voor een film.
Doelgroep(en)
Filmliefhebbers in Nederland.


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Filmregisseur Eddy Terstall zocht financiering voor zijn nieuwe, korte film middels crowdfunding via Cinecrowd.nl. Omdat de target niet gehaald dreigde te worden, moest de aktie een boost krijgen.
Er was geen budget. Een goed idee zou dus een buzz moeten creëren.
We wisten 2 dingen:
1. Eddy spreekt in Nederland veel filmliefhebbers aan.
2. Eddy is een verwoed twitteraar met invloedrijke twitteraars onder zijn followers.
Idee: We bieden filmliefhebbers hun ”eigen Eddy Terstall film” op hun Facebook wall. Je eigen mini film gebaseerd op jouw tweet aan Eddy in ruil voor een donatie. Dus we openden een microsite (eddystwitflicks.nl) en regelden enthousiaste filmstudenten als filmcrew.
En Eddy verstuurde één tweet: ”Laat mij jouw tweet verfilmen. Kijk op @eddystwitflicks.nl”
Eddy’s tweet werd ogenblikkelijk geretweet, en tientallen blogs en sites en offline media (o.a. Radio 1, AT5, het Parool) pikten het op.
In de volgende twee weken werden 47 tweets verfilmd en werd de target dankzij substantiële donaties ruimschoots gehaald. Zes weken na de deadline had Eddy zes (!) keer zijn budget en besloot om van zijn korte film een volwaardige speelfilm te maken.
Voor/over product of dienst
Crowdfunding voor een film.
Doelgroep(en)
Filmliefhebbers in Nederland.