Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
OHRA 'Bom in Eend' YouTube takeover
Opdrachtgever:
OHRA
Bureau:
Doom & Dickson
Datum eerste publicatie:
27/06/2011
url:
http://www.inzendingen.nu/ohra-spin
Categorie:
Interactieve TV & Online Video
Media-Inzet

Credits

Concept:
Dennis Baars, Erik Falke, Arno Sellenraad, Joey Duis
Art Direction / Design:
Arno Sellenraad, Dennis Baars
Copy / Redactie:
Joey Duis, Erik Falke
Technische realisatie:
Squal, Goeroe
Account:
Jolies van Rijn, Mariska Reijmers
Verantwoordelijk bij klant:
Niels Neessen, Sandra van der Weide


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Eindeloos doorverbonden worden bij een verzekeraar veroorzaakt ruis op de lijn. De TV commercial ‘Bom in eend’ laat op hilarische wijze zien wat er dan allemaal fout kan gaan. Gelukkig belooft OHRA duidelijkheid: altijd direct geholpen door de juiste persoon. Deze scherpe propositie willen we ook onder de aandacht brengen bij het internetpubliek.

YouTube.com/OHRA lijkt een normaal kanaal waarop de TVC te bekijken is. Niets is minder waar. De film start terwijl aan de rechterzijde op de pagina, in de suggestie video’s, de andere kant van het verhaal zich begint af te spelen. Van een kijkje in het call center, een EOD-er die uit bed wordt opgepiept, tot aan de Chinook helikopter die uit de thumbnail ineens over het beeld vliegt. Maar bij deze verassingen stopt het niet...

We maken de beleving interactief door de kijker te laten bepalen in welke YouTube video de eend aan het eind van de commercial ontsnapt. Nadat de eend vlak onder het mes van een Japanse kok wegduikt, belandt hij in een video van het retro spel Duck Hunt. Schiet de gepixelde eend neer in de video en er wacht applaus van het hele EOD team. Mis? Dan ontploft het hele OHRA YouTube kanaal!
Voor/over product of dienst
(Schade)verzekeringen
Doelgroep(en)
18+ Nederland.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Eindeloos doorverbonden worden bij een verzekeraar veroorzaakt ruis op de lijn. De TV commercial ‘Bom in eend’ laat op hilarische wijze zien wat er dan allemaal fout kan gaan. Gelukkig belooft OHRA duidelijkheid: altijd direct geholpen door de juiste persoon. Deze scherpe propositie willen we ook onder de aandacht brengen bij het internetpubliek.

YouTube.com/OHRA lijkt een normaal kanaal waarop de TVC te bekijken is. Niets is minder waar. De film start terwijl aan de rechterzijde op de pagina, in de suggestie video’s, de andere kant van het verhaal zich begint af te spelen. Van een kijkje in het call center, een EOD-er die uit bed wordt opgepiept, tot aan de Chinook helikopter die uit de thumbnail ineens over het beeld vliegt. Maar bij deze verassingen stopt het niet...

We maken de beleving interactief door de kijker te laten bepalen in welke YouTube video de eend aan het eind van de commercial ontsnapt. Nadat de eend vlak onder het mes van een Japanse kok wegduikt, belandt hij in een video van het retro spel Duck Hunt. Schiet de gepixelde eend neer in de video en er wacht applaus van het hele EOD team. Mis? Dan ontploft het hele OHRA YouTube kanaal!
Voor/over product of dienst
(Schade)verzekeringen
Doelgroep(en)
18+ Nederland.