Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Vrij Veilig Campagne 2011
Opdrachtgever:
Soa Aids Nederland
Bureau:
Red Chocolate & VANABBETOTVESSEM
Datum eerste publicatie:
23/05/2011
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Michiel van Abbe, Erwin Fisser, Ido Sharon, Daan Sip, Ronald van Vessem
Art Direction / Design:
Ronald van Vessem, Michiel van Abbe
Copy / Redactie:
Michiel van Abbe, Ronald van Vessem
Account:
Michiel van Abbe, Daan Sip, Ronald van Vessem
Verantwoordelijk bij klant:
Erwin Fisser


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Om verandering in gedrag te bewerkstelligen is het belangrijk dat de doelgroep zelf een actieve rol gaat spelen. In deze crossmediale campagne bestond de rol van de doelgroep uit het leveren van creatieve input voor nader te ontwikkelen TV- en radiospotjes. Dit co-creatie traject was niet alleen een middel, maar ook een doel. Met deze aanpak ontstond er onderlinge discussie die bijdroeg aan de versterking van de sociale norm omtrent juist condoomgebruik. (Naast de inzet van print, abri’s, outdoor en promotiemateriaal) werd een 6 weken lang durende online campagne ingezet op zeven populaire jongerenplatformen. De geleverde input resulteerde in drie tv- en drie radiospots. Hierin krijgt de doelgroep realistische voorbeelden te zien, vanuit hun eigen belevingswereld, hoe je condoomgebruik ter sprake kunt brengen.
Voor/over product of dienst
Soa Aids Nederland bestrijdt soa's en hiv en bevordert seksuele gezondheid.
Doelgroep(en)
Jongeren, 15-25 jaar met nog geen of een startende relatie.