Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Volkswagen "Be Part of the Golf Story"
Opdrachtgever:
D'Ieteren NV
Bureau:
DDB Brussels
Datum eerste publicatie:
15/09/2011
url:
http://v2.golfstory.be Username: golfstory Password: sTA5pA9e
Categorie:
Game

Credits

Concept:
Peter Aerts
Art Direction / Design:
Patrick Vermeylen / Massimo De Pascale
Copy / Redactie:
Danny Vissers / Fran
Interaction Design:
Danny Vissers
Technische realisatie:
In The Pocket
Account:
Sylvie De Couvreur / Silvie Erzeel / Yann Balbaert / Quentin Maryns / Marie-Anne Renguet
Verantwoordelijk bij klant:
Pierre Lalmand / Emmanuel t' Kint


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
•    De mobiele applicatie "Golf Story Game" was het activatieluik van een grotere geïntegreerde campagne "Be Part of the Golf Story". De campagne was er op gericht om de VW Golf opnieuw onder de aandacht te brengen en emotioneel te laden.
•    De mobiele applicatie had als doel om mensen actief bij de campagne te betrekken. Waar in het above luik Volkswagen de mensen wilde overtuigen hoe legendarisch de Golf was, wilde de mobiele applicatie mensen zélf laten concluderen hoe legendarisch de Golf wel was.
•    De mobiele game stimuleerde deelnemers om zoveel mogelijk punten te verzamelen dmv het spotten van (zeldzame) Golf's in het straatbeeld én in above campagne uitingen.
Voor/over product of dienst
-    De Golf is Volkswagen’s meest verkochte model op de Belgische markt. De Golf bevindt zich in het C-segment (“Golf-segment”) het grootste segment op de automarkt qua volume.
-    De Volkswagen Golf (VI) zat in 2011 in zijn voorlaatste modeljaar en de verkoop verliep reeds sinds begin 2011 niet meer volgens plan.
-    De concurrerende volumemerken  hadden in 2011 een sterk én vernieuwd aanbod. Renault (Mégane), Opel (Astra) en Ford (Focus) waren recent met een nieuw model op de markt gekomen.
-    Onderzoek wees uit dat de Golf veel van zijn oorspronkelijke aantrekkingskracht verloren had. De Golf was na 30 jaar productie zo alomtegenwoordig geworden in het straatbeeld dat consumenten hem als een grijze mus waren gaan beschouwen.
Doelgroep(en)
-    De ATL campagne was gericht op de brede doelgroep 18-54. De Golf is letterlijk een VOLKSwagen.
-    Met de mobile app (de Golf Story Game) mikten we op een jonge trendy groep van smartphone-gebruikers (18-34)