Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
C1000 Groovy GOGO
Opdrachtgever:
C1000
Bureau:
NOISE
Datum eerste publicatie:
25/07/2011
url:
http://www.youtube.com/watch?v=2JPoe3-XNCE
Categorie:
Media-Inzet

Credits

Concept:
NOISE
Art Direction / Design:
NOISE
Copy / Redactie:
NOISE
Interaction Design:
NOISE
Technische realisatie:
NOISE
Account:
NOISE
Verantwoordelijk bij klant:
W.Sneep, M.Landman, S.Horstra, M.Moeken


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
In 2011 wil C1000 de ongekende resultaten van hun eerste kidsactie (de GOGO’s) overtreffen. Destijds waren de GOGO’s vernieuwend, inmiddels heeft iedere supermarkt kidsacties. Bovendien zijn de kids allang door naar de volgende hype. Het is daarom essentieel dat de actie écht van de kids is.
C1000 introduceert de Groovy GOGO’s. Gebaseerd op het meest besproken onderwerp op het schoolplein, muziek. Om de actie een vliegende start te geven, was er al een echte band opgericht: ‘The Breakz’. Deze bestaat uit 6 ‘bandleden met GOGO-maskers’ en heeft een videoclip bij hun nummer ‘Let’s Go!’ Met één doel: een hit scoren.
Maar een band en videoclip maken nog géén hit.
De uitdaging voor online: hoe maak je een hit van een onbekend nummer van een onbekende band? Zonder de GOGO’s te gebruiken, want die liggen pas later in de winkel. We stelden onszelf de vraag: wat hebben alle grote hits met elkaar gemeen? Ze worden gecoverd op YouTube! We vroegen daarom YouTube coveraars met veel volgers om het nummer te coveren.
Daardoor voelde het nummer vanaf het begin als een hit en creëerden we nieuwsgierigheid naar het origineel. Nog voordat bekend werd dat de band bestaat uit de nieuwe Groovy GOGO’s!
Voor/over product of dienst
C1000 supermarkten.
C1000 introduceert de ‘Groovy GOGO’s’. Bij elke € 10,- aan boodschappen krijg je er één. Deze coole Groovy GOGO's hebben allemaal een eigen stijl, instrument of talent. En dat niet alleen, ze hebben ook een échte band in hun midden: The Breakz.
Doelgroep(en)
We richten ons primair op de nummer 1 beïnvloeder binnen het gezin: kinderen tussen de 6-12 jaar. Dat zijn de trendsetters van het schoolplein.