Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Disneyland Paris Magische Momenten Campagne
Opdrachtgever:
Disneyland Paris
Bureau:
MassMovement
Datum eerste publicatie:
03/10/2011
url:
http://www.disneylandgame.nl/
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Annemieke de Groot
Art Direction / Design:
Antal Nagy, Annemieke de Groot, Edwin van Wilgenburg
Copy / Redactie:
MassMovement i.s.m. Disneyland Paris
Interaction Design:
Edwin van Wilgenburg
Technische realisatie:
Phuc Nguyen
Account:
Aadjan de Groot
Verantwoordelijk bij klant:
Wouter Borst


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Ter verrijking van de CRM-database heeft Disneyland Paris MassMovement gevraagd een campagne te ontwikkelen waarbinnen een online game centraal moest staan. De campagne moest tevens bijdragen aan de brand awareness omtrent het jaarthema ‘Disney’s Festival vol Magische Momenten’. 
Op de campagne-site konden deelnemers middels een game strijden om een Gouden Ticket, dat recht gaf op een VIP-verblijf in Disneyland Paris. Tevens werden vijf 2e en dertig 3e prijzen beschikbaar gesteld. Voor aanvang van het spel werd de speler gevraagd gegevens in te vullen. Zowel adresgegevens als antwoorden op 5 additionele vragen (betreffende extra informatie voor kwalificatie-doeleinden). Het invullen van alle velden op het formulier was verplicht. Centraal in het spel stond de plattegrond van Disneyland Paris. Bij de start van het spel kon de speler kiezen tussen drie themaroutes die hem/haar langs een selectie van de Magische Momenten in het Park leidden. Geholpen door hintkaartjes en een routeaanwijzer moest hij/zij in zo min mogelijk stappen 5 van deze ‘magische momenten’ verzamelen. Ieder Magisch Moment werd geïllustreerd door middel van een korte video. Per e-mailadres kon eenmaal worden meegespeeld. Delen via Facebook en Twitter gaf echter recht op een extra speelbeurt.
Voor/over product of dienst
Disneyland Paris is een attractiepark en recreatiecomplex in Marne-la-Vallée, vlakbij Parijs. Het resort, dat geopened werd in 1992 en bestaat uit twee attractieparken: Disneyland Park en Walt Disney Studio’s Park. Met ongeveer 15 miljoen bezoeken per jaar (en al 250 miljoen sinds de opening in 1992), is Disneyland Paris de grootste toeristische bestemming in Europa.
Doelgroep(en)
Een van de meest belangrijke marketingdoelgroepen voor Disneyland Paris bestaat uit ‘families met kinderen (in de leeftijdscategorie van 4 t/m 12 jaar)’. De communicatiedoelgroep die voor de Magische Momenten-campagne werd vastgesteld waren ‘shoppers / moeders met kinderen tot 12 jaar’. Deze vrouwen zijn gemiddeld tussen de 20 en 49 jaar oud. Secundaire doelgroep was ‘mannen met kinderen tot 12 jaar’. Omdat de doelgroep ‘kinderen’ niet kan converteren naar gekwalificeerde database-entries, werd deze groep niet als officiële doelgroep vastgesteld voor deze campagne.