Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Rode Kruis. Heel Nederland EHBO op Zak
Opdrachtgever:
Het Nederlandse Rode Kruis
Bureau:
NOISE, 3MO
Datum eerste publicatie:
09/09/2011
url:
http://www.rodekruis.nl/ehbo/paginas/downloadapp.aspx
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
NOISE
Art Direction / Design:
NOISE
Copy / Redactie:
NOISE
Interaction Design:
NOISE
Technische realisatie:
Egotribe
Account:
NOISE, 3MO (Aranka Staijen, Ivonne Boumeester)
Verantwoordelijk bij klant:
Yvette Nieboer, Jeroen Beelen, Simone van Oosten


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
"HEEL NEDERLAND EHBO OP ZAK".
Slechts 3% van de Nederlanders  weet wat te doen bij een ongeval. De drempel om EHBO kennis tot zich te nemen vindt men blijkbaar erg hoog.
Om dat probleem aan te pakken heeft het Nederlandse Rode Kruis afgelopen najaar campagne gevoerd om zoveel mogelijk Nederlanders op laagdrempelige wijze handelingsperspectief te bieden. De 100% online campagne draaide dan ook rondom de mobiele EHBO-App. Zodat je de belangrijkste Eerste Hulp-kennis altijd op zak hebt.
Dankzij intensieve samenwerking met Google, MSN en Hyves waren er eind oktober al 264.000 Nederlanders die de EHBO-App van het Rode Kruis op zak hadden. Ook nadat de campagne is afgelopen wordt de App nog massaal gedownload. Een beweging is in gang gezet, waarbij ondertussen (feb 2012) al sprake is van ruim 400.000 downloads.
Bovendien hebben veel mensen toestemming gegeven voor push-berichten of e-mailnotificatie, waarmee de App het Nederlandse Rode Kruis een structurele communicatiemogelijkheid geeft naar meer dan 58.000 personen.
Voor/over product of dienst
Het Nederlandse Rode Kruis. Een onderdeel van het Nederlandse Rode Kruis is Eerste Hulp (EHBO).
Het Rode Kruis zet zich op allerlei manieren in om de kennis van Eerste Hulp te vergroten. Met onder andere online cursussen, uitgebreidere cursussen, praktijksessies en een EHBO App.
Ondanks dit uitgebreide aanbod, weet slechts 3% van de Nederlanders wat ze precies moeten doen bij een ongeval. De drempel om EHBO kennis tot zich te nemen, is te hoog.
Doelgroep(en)
Alle Nederlanders van 18-50 jaar.