Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Fanwagen
Opdrachtgever:
Volkswagen
Bureau:
ACHTUNG!
Datum eerste publicatie:
14/11/2011
url:
http://achtung.nl/awards/2011/volkswagenfanwagen/nl/
Categorie:
Social Media
Design
Content
Website

Credits

Concept:
ACHTUNG!
Art Direction / Design:
ACHTUNG!
Copy / Redactie:
ACHTUNG!
Interaction Design:
ACHTUNG!
Technische realisatie:
B-LEX en This Page Cannot Be Found
Account:
ACHTUNG!
Verantwoordelijk bij klant:
Menno van de Gronden, Jorre Rienstra, Gijs Portengen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Volkswagen is een geliefd automerk in het Nederlandse straatbeeld. Met steeds meer mensen op Facebook wilden we dit ook weerspiegeld zien op social media. Temeer daar de overeenkomst tussen beide merken groot is: het bij elkaar brengen van vrienden. We kozen de grootste sociale iconen van weleer, de T1 en de Kever en riepen alle fans op om (virtueel) mee te bouwen aan een eenmalige herintroductie van een nog socialere versie: de Fanwagen, met sociale eigenschappen van nu, uitgevoerd in een model van toen. Het model dat als eerste 20.000 stemmen bereikte, werd daadwerkelijk herbouwd tot Fanwagen voor de grootste fan.
Voor/over product of dienst
Het merk Volkswagen, marktleider op het gebied van personenauto's
Doelgroep(en)
Volkswagen rijders, fans en promoters, met name die reeds actief zijn op Facebook.


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Volkswagen is een geliefd automerk in het Nederlandse straatbeeld. Met steeds meer mensen op Facebook wilden we dit ook weerspiegeld zien op social media. Temeer daar de overeenkomst tussen beide merken groot is: het bij elkaar brengen van vrienden. We kozen de grootste sociale iconen van weleer, de T1 en de Kever en riepen alle fans op om (virtueel) mee te bouwen aan een eenmalige herintroductie van een nog socialere versie: de Fanwagen, met sociale eigenschappen van nu, uitgevoerd in een model van toen. Het model dat als eerste 20.000 stemmen bereikte, werd daadwerkelijk herbouwd tot Fanwagen voor de grootste fan.
Voor/over product of dienst
Het merk Volkswagen, marktleider op het gebied van personenauto's
Doelgroep(en)
Volkswagen rijders, fans en promoters, met name die reeds actief zijn op Facebook.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Volkswagen is een geliefd automerk in het Nederlandse straatbeeld. Met steeds meer mensen op Facebook wilden we dit ook weerspiegeld zien op social media. Temeer daar de overeenkomst tussen beide merken groot is: het bij elkaar brengen van vrienden. We kozen de grootste sociale iconen van weleer, de T1 en de Kever en riepen alle fans op om (virtueel) mee te bouwen aan een eenmalige herintroductie van een nog socialere versie: de Fanwagen, met sociale eigenschappen van nu, uitgevoerd in een model van toen. Het model dat als eerste 20.000 stemmen bereikte, werd daadwerkelijk herbouwd tot Fanwagen voor de grootste fan.
Voor/over product of dienst
Het merk Volkswagen, marktleider op het gebied van personenauto's
Doelgroep(en)
Volkswagen rijders, fans en promoters, met name die reeds actief zijn op Facebook.


Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Volkswagen is een geliefd automerk in het Nederlandse straatbeeld. Met steeds meer mensen op Facebook wilden we dit ook weerspiegeld zien op social media. Temeer daar de overeenkomst tussen beide merken groot is: het bij elkaar brengen van vrienden. We kozen de grootste sociale iconen van weleer, de T1 en de Kever en riepen alle fans op om (virtueel) mee te bouwen aan een eenmalige herintroductie van een nog socialere versie: de Fanwagen, met sociale eigenschappen van nu, uitgevoerd in een model van toen. Het model dat als eerste 20.000 stemmen bereikte, werd daadwerkelijk herbouwd tot Fanwagen voor de grootste fan.
Voor/over product of dienst
Het merk Volkswagen, marktleider op het gebied van personenauto's
Doelgroep(en)
Volkswagen rijders, fans en promoters, met name die reeds actief zijn op Facebook.