Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
It's alive battle
Opdrachtgever:
Productschap Tuinbouw
Bureau:
KONG
Datum eerste publicatie:
01/05/2011
url:
http://www.itsalivebattle.nl
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Roel Pijnacker, Wietse Vonk
Art Direction / Design:
Wietse Vonk, Toby Mok
Copy / Redactie:
Roel Pijnacker
Interaction Design:
Refunk, Jesse Houweling
Technische realisatie:
Refunk
Account:
Jesse Houweling, Judith Lavalette
Verantwoordelijk bij klant:
Helga van Marrewijk, Lise Schregardus


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
It’s a live battle is een campagne van de Nederlandse tuinbouw om het imago (algemeen en als werkgever) onder jongeren te verbeteren. De Nederlandse Tuinbouw koos ervoor om binnen social media (waar 95% van de jongeren actief is) een imagocampagne te voeren.

Maar voer je dan campagne op Facebook of op Hyves?

Beide platformen zijn populair… maar waar bereik je jongeren het best?
Wij hielden deze vraag nog even levend. Ergens in Nederland vulden we twee kassen met komkommerplanten: een blauwe kas aangestuurd door Facebookers en een gele kas door Hyvers.  Met als vraag: Welk team kweekt live de grootste oogst komkommers?

Door middel van battles konden Facebookers en Hyvers de groei van de komkommers beïnvloeden. Hulp van tuinmannen Tarzan of Jane, groeimiddelkoeriers, muziekaanvallen of een rupsenplaag: alles was mogelijk. Dat leverde hilarische situaties op die je live online kon volgen . Via 4 webcams, die je zelf kon bedienen, werden de komkommers in beide kassen nauwlettend in de gaten gehouden. Na vier weken battelen  mocht Hyves zich winnaar van de strijd noemen. De Nederlandse Tuinbouw prees zich gelukkig met twee goed gevulde fanpages op Hyves en Facebook.
Voor/over product of dienst
Productschap Tuinbouw - Arbeidsmarktcommunicatie
De Nederlandse Tuinbouw is één van de grootste en meest innovatieve sectoren van Nederland en kampt met een imagoprobleem. Werken in de tuinbouw wordt gezien als onaantrekkelijk. Het werven van gemotiveerd midden- en hoger kader is moeilijk, en zal door vergrijzing alleen maar toenemen.
Doelgroep(en)
Jongeren 16-24 jaar (uitstroom vmbo, mbo, hbo, universiteit)