Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
The Walking Dead
Opdrachtgever:
FOX International Channels Benelux / FOXlife
Bureau:
eigen beheer
Datum eerste publicatie:
08/09/2011
url:
http://www.foxlifetv.nl/thewalkingdead
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Aafke van der Lippe (FOX International Channels Benelux)
Art Direction / Design:
Erro Verschoor (SIXSIX)
Copy / Redactie:
Marcel van der Zee /Laura Dompeling (FOX International Channels Benelux)
Interaction Design:
Bart Delwig (FOX International Channels Benelux)
Account:
FOXlife


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Talloze fans van de hitserie ‘The Walking Dead’ hebben een jaar lang in spanning moeten afwachten op het vervolg van seizoen 1. De Nederlandse aftrap van het langverwachte tweede seizoen is dinsdag 1 november om 21.15 uur op FOXlife.
Om de serie aan te jagen is er een crossmediale campagne uitgerold waar FOX International Channels Benelux alle kanalen voor heeft weten aan te boren en open te zetten. Als climax van deze groots opgezet crossmediale campagne en ter introductie van de hitserie ‘The Walking Dead’ op FOXlife, heeft FOXlife op 29 oktober 2011 een spraakmakende mediastunt georganiseerd:“DE ZOMBIE WALK”.
Mede door een spectaculaire guerilla actie en de zeer breed ingezette sociale media ontstond er al snel een buzz rondom deze mediastunt.Vanuit het hele land trokken er zombies naar de hoofdstad om deel te nemen aan de Zombie Walk in Amsterdam. De optocht was volledig in stijl van de serie The Walking Dead: paarden, politie, tanks, hummers. De stoet telde ruim 2.500 zombies en vertrok vanuit underground metrostation Rokin (NZ-lijn cunstruction zone) richting het Westerpark met als eindpunt de Halloween Party in de Westerunie waar meer dan 6.500 zombiefeestgangers ‘The Walking Dead’ vierden.
Voor/over product of dienst
Over FOXlife
FOXlife heeft 24/7 de beste series zonder breaks. Op de zender zijn grote successen te zien als The Big C, Nip/Tuck Nurse Jackie, True Blood, Ugly Betty en The Walking Dead. De series krijgen wereldwijd lovende kritieken en slepen vanaf het begin internationale awards in de wacht. De extravagante personages uit de series staan garant voor zeer verrassende tv! De digitale zender is 24 uur per dag te zien via UPC, Ziggo, Caiway, Delta, CanalDigitaal, Telenet en TV Vlaanderen. Voor meer informatie: foxlifetv.nl
 
De serie - The walking dead
Nadat politieagent Rick Grimes in een verlaten ziekenhuis in Atlanta uit een coma ontwaakt, komt hij tot de ontdekking dat de wereld is omgeven door angstaanjagende zombies. Een virusuitbraak heeft bijna de gehele mensheid veranderd in levende doden met een lust naar mensenvlees. Onder leiding van Grimes probeert de laatste groep overlevenden een veilige thuishaven te vinden. Echter de voortdurende overleveringsstrijd eist zijn tol, waaruit blijkt dat velen in staat zijn tot gruwelijke daden.
Doelgroep(en)
FOXlife is een zender voor een volwassen, openminded en stedelijk publiek dat midden in het leven staat (works hard, but plays hard as well). De FOXlife-kijker houdt van series van een hoogstaande kwaliteit en productie met een edgy randje.