Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Vind de KLM Werelddeal
Opdrachtgever:
KLM Nederland
Bureau:
Eigen Fabrikaat / DDB Groep
Datum eerste publicatie:
05/09/2011
url:
http://www.repudo.com/klm
Categorie:
Mobile
Game
Innovation

Credits

Art Direction / Design:
Stefan Ebbeng, Peter Scholtens
Copy / Redactie:
Lesley van den Brink, Marthijn Klopper
Technische realisatie:
Niels Nuyens (Repudo)
Account:
Rik Vandewall
Verantwoordelijk bij klant:
Roy Scheerders, Marieke Honig, Jacqueline van der Gulik, Wieke Vrielink


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
In september 2011 voerde KLM alweer voor de 7de keer de Werelddeal Weken prijscampagne. Om awareness te creëren voorafgaand aan deze grootschalige 'ticketsale', werd een innovatieve pre-campagne ontwikkeld.  Onder de noemer ‘Vind de Werelddeal’ werd heel Nederland uitgenodigd om met zijn/haar smartphone op zoek te gaan naar de winnende Werelddeals. Hiervoor werd gebruik gemaakt van de mobiele RePuDo applicatie, ‘s werelds eerste platform dat digitale objecten in de echte wereld plaatst. De actie genereerde behoorlijke online buzz en droeg bij aan het vestigen van een nieuw verkooprecord op de eerste dag van de Werelddeal Weken prijscampagne zelf.
Voor/over product of dienst
De Koninklijke Luchtvaart Maatschappij (KLM) is met ruim 33.000 medewerkers wereldwijd actief. KLM onderscheid zich tov de concurrentie door o.a. in te zetten op uitstekende klantenservice, een groot internationaal netwerk en het bieden van scherpe tarieven. Deze campagne had als doel om de Werelddeal Weken prijscampagne aan te kondigen en de KLM merkbelofte "een reis vol inspiratie" op innovatieve wijze te activeren.
Doelgroep(en)
De Werelddeal Weken richten zich op de massa (18 – 55 jr) en heeft als belangrijkste doel om een boost te geven aan overall ticketsales (‘de hele wereld in de aanbieding’). Secundair wordt het brede netwerk van KLM geladen en wordt de prijsperceptie van KLM positief beïnvloed. De ‘Vind de Werelddeal’ precampagne heeft door zijn specifieke social / mobile karakter focus op een iets jongere doelgroep (18 – 30 jaar) en betrekt deze groep op laagdrempelige wijze dichter bij de prijscampagne en het KLM merk.


Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
In september 2011 voerde KLM alweer voor de 7de keer de Werelddeal Weken prijscampagne. Om awareness te creëren voorafgaand aan deze grootschalige 'ticketsale', werd een innovatieve pre-campagne ontwikkeld.  Onder de noemer ‘Vind de Werelddeal’ werd heel Nederland uitgenodigd om met zijn/haar smartphone op zoek te gaan naar de winnende Werelddeals. Hiervoor werd gebruik gemaakt van de mobiele RePuDo applicatie, ‘s werelds eerste platform dat digitale objecten in de echte wereld plaatst. De actie genereerde behoorlijke online buzz en droeg bij aan het vestigen van een nieuw verkooprecord op de eerste dag van de Werelddeal Weken prijscampagne zelf.
Voor/over product of dienst
De Koninklijke Luchtvaart Maatschappij (KLM) is met ruim 33.000 medewerkers wereldwijd actief. KLM onderscheid zich tov de concurrentie door o.a. in te zetten op uitstekende klantenservice, een groot internationaal netwerk en het bieden van scherpe tarieven. Deze campagne had als doel om de Werelddeal Weken prijscampagne aan te kondigen en de KLM merkbelofte "een reis vol inspiratie" op innovatieve wijze te activeren.
Doelgroep(en)
De Werelddeal Weken richten zich op de massa (18 – 55 jr) en heeft als belangrijkste doel om een boost te geven aan overall ticketsales (‘de hele wereld in de aanbieding’). Secundair wordt het brede netwerk van KLM geladen en wordt de prijsperceptie van KLM positief beïnvloed. De ‘Vind de Werelddeal’ precampagne heeft door zijn specifieke social / mobile karakter focus op een iets jongere doelgroep (18 – 30 jaar) en betrekt deze groep op laagdrempelige wijze dichter bij de prijscampagne en het KLM merk.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
In september 2011 voerde KLM alweer voor de 7de keer de Werelddeal Weken prijscampagne. Om awareness te creëren voorafgaand aan deze grootschalige 'ticketsale', werd een innovatieve pre-campagne ontwikkeld.  Onder de noemer ‘Vind de Werelddeal’ werd heel Nederland uitgenodigd om met zijn/haar smartphone op zoek te gaan naar de winnende Werelddeals. Hiervoor werd gebruik gemaakt van de mobiele RePuDo applicatie, ‘s werelds eerste platform dat digitale objecten in de echte wereld plaatst. De actie genereerde behoorlijke online buzz en droeg bij aan het vestigen van een nieuw verkooprecord op de eerste dag van de Werelddeal Weken prijscampagne zelf.
Voor/over product of dienst
De Koninklijke Luchtvaart Maatschappij (KLM) is met ruim 33.000 medewerkers wereldwijd actief. KLM onderscheid zich tov de concurrentie door o.a. in te zetten op uitstekende klantenservice, een groot internationaal netwerk en het bieden van scherpe tarieven. Deze campagne had als doel om de Werelddeal Weken prijscampagne aan te kondigen en de KLM merkbelofte "een reis vol inspiratie" op innovatieve wijze te activeren.
Doelgroep(en)
De Werelddeal Weken richten zich op de massa (18 – 55 jr) en heeft als belangrijkste doel om een boost te geven aan overall ticketsales (‘de hele wereld in de aanbieding’). Secundair wordt het brede netwerk van KLM geladen en wordt de prijsperceptie van KLM positief beïnvloed. De ‘Vind de Werelddeal’ precampagne heeft door zijn specifieke social / mobile karakter focus op een iets jongere doelgroep (18 – 30 jaar) en betrekt deze groep op laagdrempelige wijze dichter bij de prijscampagne en het KLM merk.