Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Citro
Opdrachtgever:
Citro
Bureau:
Euro RSCG Amsterdam
Datum eerste publicatie:
17/11/2011
url:
http://www.prize-entry.com/citroen/ds5_twitter_race/
Categorie:
Online Campagne
Social Media
Media-Inzet
Innovation

Credits

Concept:
Peter Hamelinck, Thijs de Boer
Art Direction / Design:
Peter Hamelinck, Matthijs Vrooijink
Copy / Redactie:
Thijs de Boer, Huub Haarhuis
Interaction Design:
Markus Bj
Technische realisatie:
Perfect Fools
Account:
Katelijn van Lieshout, Robert Slot, Simone Bergman
Verantwoordelijk bij klant:
Frank de Langen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
De DS5 is het vlaggenschip binnen het portfolio van Citroën. Het model vertegenwoordigt alles waar Citroën voor staat. Een bijzonder eigenzinnige auto. Vernieuwend, creatief, oogstrelend en een uitgesproken design. Créative Technologie. Tot in de kleinste details. Maar hoe maak je de DS5 hét onderwerp van gesprek maanden voordat hij in de showroom staat? Door iedereen de kans te geven om hem op de dag van de pre-launch te besturen via Twitter: De Citroën DS5 Twitterrace.
 
De race startte op 17 november om 09.00 uur. Om 17:00 uur stopte de auto. De dichtstbijzijnde Twitteraar won de DS5 voor een jaar. Op de Facebook-pagina was de race via twee live streaming cams en google maps te volgen. De bijrijder legde het publiek de keuze voor: gaan we links of rechts, richting Rotterdam of Amsterdam? Deze antwoorden werden omgezet in een percentage en bepaalden zo de route.
 
Dankzij een omvangrijke PR & buzzcampagne kregen miljoenen mensen de kans om te lezen over de Nederlandse pre-launch van de DS5. Op D-Day stroomden de tweets van deelnemers binnen met een gemiddelde van 524 per uur, waardoor hashtag #DS5race trending topic nr. 1 werd in Nederland.
Voor/over product of dienst
Citroën DS5.
Doelgroep(en)
Om zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met de DS5 richtten we ons  niet alleen op de typische DS5 rijder (het premium, zakelijk segment, M35-45, HBO/WO, status, quality time, chic met een twist), maar ook op het brede Nederlandse publiek.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
De DS5 is het vlaggenschip binnen het portfolio van Citroën. Het model vertegenwoordigt alles waar Citroën voor staat. Een bijzonder eigenzinnige auto. Vernieuwend, creatief, oogstrelend en een uitgesproken design. Créative Technologie. Tot in de kleinste details. Maar hoe maak je de DS5 hét onderwerp van gesprek maanden voordat hij in de showroom staat? Door iedereen de kans te geven om hem op de dag van de pre-launch te besturen via Twitter: De Citroën DS5 Twitterrace.
 
De race startte op 17 november om 09.00 uur. Om 17:00 uur stopte de auto. De dichtstbijzijnde Twitteraar won de DS5 voor een jaar. Op de Facebook-pagina was de race via twee live streaming cams en google maps te volgen. De bijrijder legde het publiek de keuze voor: gaan we links of rechts, richting Rotterdam of Amsterdam? Deze antwoorden werden omgezet in een percentage en bepaalden zo de route.
 
Dankzij een omvangrijke PR & buzzcampagne kregen miljoenen mensen de kans om te lezen over de Nederlandse pre-launch van de DS5. Op D-Day stroomden de tweets van deelnemers binnen met een gemiddelde van 524 per uur, waardoor hashtag #DS5race trending topic nr. 1 werd in Nederland.
Voor/over product of dienst
Citroën DS5.
Doelgroep(en)
Om zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met de DS5 richtten we ons  niet alleen op de typische DS5 rijder (het premium, zakelijk segment, M35-45, HBO/WO, status, quality time, chic met een twist), maar ook op het brede Nederlandse publiek.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
De DS5 is het vlaggenschip binnen het portfolio van Citroën. Het model vertegenwoordigt alles waar Citroën voor staat. Een bijzonder eigenzinnige auto. Vernieuwend, creatief, oogstrelend en een uitgesproken design. Créative Technologie. Tot in de kleinste details. Maar hoe maak je de DS5 hét onderwerp van gesprek maanden voordat hij in de showroom staat? Door iedereen de kans te geven om hem op de dag van de pre-launch te besturen via Twitter: De Citroën DS5 Twitterrace.
 
De race startte op 17 november om 09.00 uur. Om 17:00 uur stopte de auto. De dichtstbijzijnde Twitteraar won de DS5 voor een jaar. Op de Facebook-pagina was de race via twee live streaming cams en google maps te volgen. De bijrijder legde het publiek de keuze voor: gaan we links of rechts, richting Rotterdam of Amsterdam? Deze antwoorden werden omgezet in een percentage en bepaalden zo de route.
 
Dankzij een omvangrijke PR & buzzcampagne kregen miljoenen mensen de kans om te lezen over de Nederlandse pre-launch van de DS5. Op D-Day stroomden de tweets van deelnemers binnen met een gemiddelde van 524 per uur, waardoor hashtag #DS5race trending topic nr. 1 werd in Nederland.
Voor/over product of dienst
Citroën DS5.
Doelgroep(en)
Om zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met de DS5 richtten we ons  niet alleen op de typische DS5 rijder (het premium, zakelijk segment, M35-45, HBO/WO, status, quality time, chic met een twist), maar ook op het brede Nederlandse publiek.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
De DS5 is het vlaggenschip binnen het portfolio van Citroën. Het model vertegenwoordigt alles waar Citroën voor staat. Een bijzonder eigenzinnige auto. Vernieuwend, creatief, oogstrelend en een uitgesproken design. Créative Technologie. Tot in de kleinste details. Maar hoe maak je de DS5 hét onderwerp van gesprek maanden voordat hij in de showroom staat? Door iedereen de kans te geven om hem op de dag van de pre-launch te besturen via Twitter: De Citroën DS5 Twitterrace.
 
De race startte op 17 november om 09.00 uur. Om 17:00 uur stopte de auto. De dichtstbijzijnde Twitteraar won de DS5 voor een jaar. Op de Facebook-pagina was de race via twee live streaming cams en google maps te volgen. De bijrijder legde het publiek de keuze voor: gaan we links of rechts, richting Rotterdam of Amsterdam? Deze antwoorden werden omgezet in een percentage en bepaalden zo de route.
 
Dankzij een omvangrijke PR & buzzcampagne kregen miljoenen mensen de kans om te lezen over de Nederlandse pre-launch van de DS5. Op D-Day stroomden de tweets van deelnemers binnen met een gemiddelde van 524 per uur, waardoor hashtag #DS5race trending topic nr. 1 werd in Nederland.
Voor/over product of dienst
Citroën DS5.
Doelgroep(en)
Om zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met de DS5 richtten we ons  niet alleen op de typische DS5 rijder (het premium, zakelijk segment, M35-45, HBO/WO, status, quality time, chic met een twist), maar ook op het brede Nederlandse publiek.