Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Vraag ons de kleren van het lijf
Opdrachtgever:
Pensioenfonds Horeca & Catering
Bureau:
Van Santen Netwerk
Datum eerste publicatie:
19/01/2012
url:
http://www.pensioencafe.nl
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Richard de Jong, Kees Karman, Helga Voogd
Art Direction / Design:
Richard de Jong
Copy / Redactie:
Kees Karman
Interaction Design:
Code d'Azur
Technische realisatie:
Cake Film (audiovisuele productie), Code d'Azur
Account:
Melissa Manrho, Helga Voogd
Verantwoordelijk bij klant:
Wouter van den Brink, Maaike Mos, Rinke Wouters


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Werknemers in de Horeca & Catering zorgen graag voor andere mensen. Maar voor zichzelf zorgen ze niet goed. Tenminste, als het om hun pensioen gaat. Ze leven bij de dag (of nacht) en hebben extreem weinig interesse in hun pensioen. Hun zogenaamde pensioenbewustzijn is dan ook het laagste van alle beroepsgroepen in Nederland (bron: pensioenbewustzijnonderzoek 2012 van TNS NIPO). Pensioenfonds Horeca & Catering werkt vanuit haar zorg- en informatieplicht er hard aan om dat pensioenbewustzijn bij haar leden te verhogen. Daarvoor heeft Van Santen Netwerk in de zomer van 2011 het online platform PensioenCafe.nl ontwikkeld. Een plek waar je alles over je pensioen te weten komt. De doelgroep wordt verleid om de site minstens één keer per jaar te bezoeken.
Voor/over product of dienst
Pensioenfonds Horeca & Catering is het pensioenfonds voor de horeca en catering en heeft circa 900.000 deelnemers die werkzaam zijn (geweest) bij ruim 34.000 werkgevers. Daarmee behoort het tot de top 10-pensioenfondsen in Nederland. Werkgevers en werknemers zijn verplicht aangesloten. Tot voor kort werd alleen de verplichte communicatie uitgevoerd. Zoals het versturen van het jaarlijkse pensioenoverzicht. Bij Pensioenfonds Horeca & Catering begon echter het besef te leven dat er meer dan alleen informatievoorziening nodig was. De doelgroep moet zich gaan realiseren dat pensioen (ook op jonge(re) leeftijd!) een belangrijk onderwerp is waarvan je het nodige moet weten. Bovendien vindt Pensioenfonds Horeca & Catering dat ze de verantwoordelijkheid en zorgplicht hebben om haar deelnemers goed te informeren over hun pensioen. Met andere woorden: het pensioenfonds steekt haar nek uit voor de deelnemers.
Doelgroep(en)
Deelnemers van Pensioenfonds Horeca & Catering. Mensen die in de horeca of catering werken. Dat kan bij Het Okura zijn of bij De Librije, Van der Valk of de Febo. We richten ons vooral op mannen en vrouwen tussen de 30 en 45 jaar. Hardwerkende mensen die bepaald niet bezig zijn met nadenken over later. Pensioen is een ver-van-hun-bed-show!