Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Predator Scout
Opdrachtgever:
adidas Benelux BV
Bureau:
United State of Fans
Datum eerste publicatie:
23/08/2011
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Kari Shaw, Hubert Visser, Armand du Bois
Art Direction / Design:
Hubert Visser, Jan Maarten Oolbekkink
Copy / Redactie:
Kari Shaw, Armand du Bois
Interaction Design:
Jan Maarten Oolbekkink
Technische realisatie:
MediaMonks
Account:
Caroline ter Braak-de Vries, Tim Steur, David van Geene
Verantwoordelijk bij klant:
Ken Aerts, Frank Basters


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Het commerciële succes van voetbalschoenen wordt grotendeels bepaald door de mate waarin jonge voetballers geloven in de voornaamste eigenschappen van de (nieuwe) voetbalschoen en hoe ze de introductiecampagne beleven.
Om de eigenschappen van de nieuwe adidas Predator voetbalschoen – schotkracht en balcontrole – bij jonge voetballers tot leven te brengen, is er een nieuw fenomeen in het Nederlandse amateurvoetbal geïntroduceerd: de Predator Scout. Onaangekondigd verschenen bekende Predator Scouts bij amateurwedstrijden en -trainingen door heel Nederland, en werden de spelers met de meeste schotkracht en balcontrole beloond met een paar splinternieuwe Predators.
Voor/over product of dienst
De adidas Predator is een begrip in voetballand, sinds de introductie in 1994. Het is de meest technische voetbalschoen op de markt en is sinds de introductie uitgegroeid tot de belangrijkste voetbalschoen binnen het portfolio voetbalschoenen bij adidas. Het levert een directe bijdrage aan de door adidas gewenste positionering als innovatief merk, en is commercieel gezien van veel waarde. Nagenoeg elke twee jaar introduceert adidas een nieuwe Predator, in 2011 was dit de adipower Predator.
Doelgroep(en)
14-19 jarige jongeren voor wie voetbal hun lust en leven is.