Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Wintersport in Alberta is verrassend dichtbij
Opdrachtgever:
Travel Alberta
Bureau:
Eigen Fabrikaat
Datum eerste publicatie:
03/10/2011
url:
http://www.wintersportinalberta.nl
Categorie:
Online Campagne
Design

Credits

Art Direction / Design:
Thomas Nieuwenhuizen
Copy / Redactie:
Jasper Symons
Technische realisatie:
Nick Berjoan, Innerworld
Account:
Rik Vandewall, Iris Veenstra
Verantwoordelijk bij klant:
Hugo van Joolen, Mito Ota


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Alberta is een provincie in Canada die veel te bieden heeft voor de doorgewinterde wintersporter. En dankzij de directe  KLM lijnverbinding Amsterdam - Calgary komt skiën in de Canadese Rocky Mountains binnen handbereik. Om de routinematige keuze voor de wintersportvakantie in de Alpen te doorbreken, is een activerende campagne ontwikkeld gericht op de brede groep wintersportliefhebbers in Nederland. Hierin lieten we zien en ervaren dat wintersport in Alberta verrassend dichtbij is! En met succes: in een neergaande markt steeg de bezettingsgraad op de KLM lijnvlucht Amsterdam - Calgary, bezochten ruim 165.000 unieke bezoekers de actiesite en deden ruim 27.000 deelnemers mee aan de Facebook activatie.
Voor/over product of dienst
De Canadese provincie Alberta is een unieke bestemming die alles in huis heeft voor een onvergetelijke ski- of boardvakantie. Het maakt daarmee een perfect alternatief voor de Alpen, met alle comfort en voorzieningen maar dan wel zonder de files naar en op de pistes!
Doelgroep(en)
Nederlandse wintersportliefhebbers, 25 - 55 jr, veelal tweeverdieners zonder kinderen of met de kids al uit huis. Deze doelgroep gaat nog wel ieder (of om het) jaar op wintersport maar kiest dan uit gewoonte voor de Alpen (Oostenrijk-Zwitserland-Frankrijk).


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Alberta is een provincie in Canada die veel te bieden heeft voor de doorgewinterde wintersporter. En dankzij de directe  KLM lijnverbinding Amsterdam - Calgary komt skiën in de Canadese Rocky Mountains binnen handbereik. Om de routinematige keuze voor de wintersportvakantie in de Alpen te doorbreken, is een activerende campagne ontwikkeld gericht op de brede groep wintersportliefhebbers in Nederland. Hierin lieten we zien en ervaren dat wintersport in Alberta verrassend dichtbij is! En met succes: in een neergaande markt steeg de bezettingsgraad op de KLM lijnvlucht Amsterdam - Calgary, bezochten ruim 165.000 unieke bezoekers de actiesite en deden ruim 27.000 deelnemers mee aan de Facebook activatie.
Voor/over product of dienst
De Canadese provincie Alberta is een unieke bestemming die alles in huis heeft voor een onvergetelijke ski- of boardvakantie. Het maakt daarmee een perfect alternatief voor de Alpen, met alle comfort en voorzieningen maar dan wel zonder de files naar en op de pistes!
Doelgroep(en)
Nederlandse wintersportliefhebbers, 25 - 55 jr, veelal tweeverdieners zonder kinderen of met de kids al uit huis. Deze doelgroep gaat nog wel ieder (of om het) jaar op wintersport maar kiest dan uit gewoonte voor de Alpen (Oostenrijk-Zwitserland-Frankrijk).