Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Shell Inside Energy app
Opdrachtgever:
Shell International
Bureau:
MobGen (www.mobgen.com)
Datum eerste publicatie:
21/11/2011
url:
http://itunes.apple.com/us/app/inside-energy/id475855445?mt=8
Categorie:
Mobile
Content

Credits

Concept:
MobGen
Art Direction / Design:
Nick Mueller
Copy / Redactie:
Shell International
Interaction Design:
Nick Mueller, Brent Rovers, Silviu Agapi
Technische realisatie:
Richard Olyerhoek, Sascha Fraembs
Account:
Ron Vrijmoet, Guy Ben Natan, Joanna Sikora
Verantwoordelijk bij klant:
Marianne Boersma, Ricardo Carvalho, Ronald van Aken


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Shell is een van de meest innovatieve bedrijven ter wereld. Maar de perceptie is anders. Daarom wilde Shell een interactie platform creeeren waar de talrijke nieuwe, innovaties van Shell regelmatig kunnen worden gepresenteerd. Daarbij werd gekozen voor een innovatief medium; een mobiele applicatie voor de iPad. De briefing was om een wereldwijd toonaangevende magazine applicatie te lanceren waarbij Shell vanuit een eigen cms wekelijks (template based) artikel teksten en art-work kan toevoegen, waarbij de app zelf de lay-outs van de pagina’s samenstelt. Daarnaast moesten een aantal van de artikelen, d.m.v. HTML5 assets zeer interactief worden gemaakt. MobGen kreeg de opdracht dit project te realiseren. Het resultaat is een unieke template based magazine applicatie, die Shell toestaat, tegen zeer lage kosten, continue nieuwe artikelen te plaatsen door eenvoudig teksten en art-work of video’s in de beschikbare templates te publiceren. Daarnaast maken unieke interactiev HTML5 assets (zoals de deep-sea drilling asset) een aantal van de verhalen bijzonder interactief. Inmiddels wordt de applicatie wereldwijd gebruikt door Shell management bij internationale conferenties (zoals de recente Rio Energy Conference) om Shell’s innovaties ‘live’ te presenteren. Verder wordt de applicatie gedistribueerd via de Apple App Store. Wekelijks verschijnen vier nieuwe artikelen in de Inside Energy App.
Voor/over product of dienst
De Inside Energy Applicatie is in eerste instantie bedoeld als ‘business to employee’ applicatie waarbij Shell management en personeel altijd en overal toegang heeft tot het meest actuele overzicht van Shell’s scala aan innovaties. De App wordt gebruikt door Shell personeel die zakenrelaties (of vrienden en kennissen) een korte uitleg willen geven over de unieke know-how van het bedrijf. De applicatie wordt verder regelmatig gebruikt als presentatie tool bij PR evenementen en bij presentaties aan studenten of andere stakeholders. Daarnaast wordt de applicatie wereldwijd gedistribueerd naar een breder publiek via de Apple App Store.
De App bevat momenteel 24 artikelen. Shell publiceert gemiddels 1 nieuw artikel per week in de applicatie. De innovaties die worden gepresenteerd gaan over:
- De rol die innovatie speelt in de productie van energie en het afdekken van de groeiende energie behoefte.
- De manier waarop Shell aardgas en olie produceert, door duizenden meters onder de oppervlakte van de oceaan met een reusachtige drijvende platform over de bodem van de oceaan te schrapen.
- Interactieve collages gaan verder in op de rol die Shell innovaties spelen in de productie van alledaagse voorwerpen, van kussens tot plastic flessen.
- Door Shell ontwikkelde verbrandingskachels voor gezinnen in de derde wereld, die de schadelijke uitstoot bij het koken in huis dramatisch vermideren.
- De revolutionaire nieuwe manier om CO2 overschotten in poreuze rotsen gevuld met pekel op te slaan.
De App gebruikers kunnen ook een 360 ° panoramische tocht door de petrochemische fabriek van Shell in Singapore nemen of erachter komen hoe Shell suikerriet omzet in zeer efficiënte transportbrandstof.

De app maakt gebruik van  rijke, interactieve ‘content’, zoals video's, foto’s en verrassende interactieve HTML5 functionaliteit.
Gebruikers kunnen ook gemakkelijk artikelen delen via sociale media en gebruik maken van de zoekfunctie om snel onderwerpen te vinden.
Doelgroep(en)
De Inside Energy app is gelanceerd voor Shell personeel en voor specifieke stakeholders (studenten, NGO’s, investeerders, etc.) en een breder publiek (klanten en prospects van de Shell retail stations).


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Shell is een van de meest innovatieve bedrijven ter wereld. Maar de perceptie is anders. Daarom wilde Shell een interactie platform creeeren waar de talrijke nieuwe, innovaties van Shell regelmatig kunnen worden gepresenteerd. Daarbij werd gekozen voor een innovatief medium; een mobiele applicatie voor de iPad. De briefing was om een wereldwijd toonaangevende magazine applicatie te lanceren waarbij Shell vanuit een eigen cms wekelijks (template based) artikel teksten en art-work kan toevoegen, waarbij de app zelf de lay-outs van de pagina’s samenstelt. Daarnaast moesten een aantal van de artikelen, d.m.v. HTML5 assets zeer interactief worden gemaakt. MobGen kreeg de opdracht dit project te realiseren. Het resultaat is een unieke template based magazine applicatie, die Shell toestaat, tegen zeer lage kosten, continue nieuwe artikelen te plaatsen door eenvoudig teksten en art-work of video’s in de beschikbare templates te publiceren. Daarnaast maken unieke interactiev HTML5 assets (zoals de deep-sea drilling asset) een aantal van de verhalen bijzonder interactief. Inmiddels wordt de applicatie wereldwijd gebruikt door Shell management bij internationale conferenties (zoals de recente Rio Energy Conference) om Shell’s innovaties ‘live’ te presenteren. Verder wordt de applicatie gedistribueerd via de Apple App Store. Wekelijks verschijnen vier nieuwe artikelen in de Inside Energy App.
Voor/over product of dienst
De Inside Energy Applicatie is in eerste instantie bedoeld als ‘business to employee’ applicatie waarbij Shell management en personeel altijd en overal toegang heeft tot het meest actuele overzicht van Shell’s scala aan innovaties. De App wordt gebruikt door Shell personeel die zakenrelaties (of vrienden en kennissen) een korte uitleg willen geven over de unieke know-how van het bedrijf. De applicatie wordt verder regelmatig gebruikt als presentatie tool bij PR evenementen en bij presentaties aan studenten of andere stakeholders. Daarnaast wordt de applicatie wereldwijd gedistribueerd naar een breder publiek via de Apple App Store.
De App bevat momenteel 24 artikelen. Shell publiceert gemiddels 1 nieuw artikel per week in de applicatie. De innovaties die worden gepresenteerd gaan over:
- De rol die innovatie speelt in de productie van energie en het afdekken van de groeiende energie behoefte.
- De manier waarop Shell aardgas en olie produceert, door duizenden meters onder de oppervlakte van de oceaan met een reusachtige drijvende platform over de bodem van de oceaan te schrapen.
- Interactieve collages gaan verder in op de rol die Shell innovaties spelen in de productie van alledaagse voorwerpen, van kussens tot plastic flessen.
- Door Shell ontwikkelde verbrandingskachels voor gezinnen in de derde wereld, die de schadelijke uitstoot bij het koken in huis dramatisch vermideren.
- De revolutionaire nieuwe manier om CO2 overschotten in poreuze rotsen gevuld met pekel op te slaan.
De App gebruikers kunnen ook een 360 ° panoramische tocht door de petrochemische fabriek van Shell in Singapore nemen of erachter komen hoe Shell suikerriet omzet in zeer efficiënte transportbrandstof.

De app maakt gebruik van  rijke, interactieve ‘content’, zoals video's, foto’s en verrassende interactieve HTML5 functionaliteit.
Gebruikers kunnen ook gemakkelijk artikelen delen via sociale media en gebruik maken van de zoekfunctie om snel onderwerpen te vinden.
Doelgroep(en)
De Inside Energy app is gelanceerd voor Shell personeel en voor specifieke stakeholders (studenten, NGO’s, investeerders, etc.) en een breder publiek (klanten en prospects van de Shell retail stations).