Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
What Would You Do?
Opdrachtgever:
adidas International
Bureau:
TBWA\BEC
Datum eerste publicatie:
10/09/2011
url:
http://www.tbwabec.nl/whatwouldyoudo/
Categorie:
Online Campagne
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
Kari Shaw, Hubert Visser, Armand du Bois
Art Direction / Design:
Hubert Visser, Jan Maarten Oolbekkink
Copy / Redactie:
Kari Shaw, Armand du Bois
Interaction Design:
Jan Maarten Oolbekkink, Dan Beattie
Technische realisatie:
Stink Digital
Account:
Gerben de Zeeuw, Heidi Devcich
Verantwoordelijk bij klant:
Erik van Leeuwen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
"What would you do for ultimate access to the UEFA Champions League?" Dat was de vraag die adidas stelde aan jonge voetballers en voetbalfans wereldwijd. Via de Facebook kanalen van door adidas gesponsorde voetbalclubs (bv AC Milan, Real Madrid), via UEFA, via adidas atleten en via de eigen sociale adidas media (Facebook en Twitter).
Om die vraag te beantwoorden konden de voetbalgekke jongeren in een speciale online edit-suite hun meest gedurfde ‘video-pledge’ maken en deze delen via sociale media. De edit-suite bestond uit een enorme database met ultrakorte videoclips vol voetbalhumor. Het betrof een unieke verzameling van user generated YouTube content uit de hele wereld en unieke adidas voetbalfootage. Door hun favoriete clips achter elkaar te zetten, creëerden de jongeren hun eigen antwoord op de vraag: “What would you do for ultimate access to the UEFA Champions League?”. Waarbij de beste inzendingen per land uiteindelijk zijn beloond met tickets voor een UEFA Champions League wedstrijd.
Voor/over product of dienst
adidas is wereldwijd marktleider in voetbalproducten en official supplier van de UEFA Champions League.
Doelgroep(en)
14 - 19 jarige jongeren, actieve voetballers


Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
"What would you do for ultimate access to the UEFA Champions League?" Dat was de vraag die adidas stelde aan jonge voetballers en voetbalfans wereldwijd. Via de Facebook kanalen van door adidas gesponsorde voetbalclubs (bv AC Milan, Real Madrid), via UEFA, via adidas atleten en via de eigen sociale adidas media (Facebook en Twitter).
Om die vraag te beantwoorden konden de voetbalgekke jongeren in een speciale online edit-suite hun meest gedurfde ‘video-pledge’ maken en deze delen via sociale media. De edit-suite bestond uit een enorme database met ultrakorte videoclips vol voetbalhumor. Het betrof een unieke verzameling van user generated YouTube content uit de hele wereld en unieke adidas voetbalfootage. Door hun favoriete clips achter elkaar te zetten, creëerden de jongeren hun eigen antwoord op de vraag: “What would you do for ultimate access to the UEFA Champions League?”. Waarbij de beste inzendingen per land uiteindelijk zijn beloond met tickets voor een UEFA Champions League wedstrijd.
Voor/over product of dienst
adidas is wereldwijd marktleider in voetbalproducten en official supplier van de UEFA Champions League.
Doelgroep(en)
14 - 19 jarige jongeren, actieve voetballers