Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Shell Investor & Media app
Opdrachtgever:
Shell International
Bureau:
MobGen (www.mobgen.com)
Datum eerste publicatie:
21/11/2011
url:
http://itunes.apple.com/app/shell-investor-media/id422969150?mt=8
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
MobGen
Art Direction / Design:
Nick Mueller
Copy / Redactie:
Shell International
Interaction Design:
Nick Mueller
Technische realisatie:
Richard Olyerhoek, Sascha Fraembs
Account:
Ruud de Back, Monique Wassenaar
Verantwoordelijk bij klant:
Ricardo Carvalho, Isaac Huijink, Renee Kishore


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Na een intensieve RFI en pitch ronde won MobGen de opdracht om voor Shell het “Investor & Media Relations” mobiele applicatie platform (geschikt voor iPhone, iPad en Android) te ontwikkelen. MobGen was daarbij verantwoordelijk voor de advies m.b.t. de content structuur, het concept design, het interactie design en wire-framing en voor de bouw (incl. opzet van alle data-feeds voor de applicatie)  en distributie van de applicatie. Er zat een zeer strakke deadline op het project: Shell wilde het applicatie binnen twee maanden produceren, om het platform te kunnen lanceren samen met de publicatie van de Q4 2011 kwartaal- en 2011 jaarcijfers. Ondanks de tijdsdruk heeft MobGen een toonaangevend mobiel platform gerealiseerd dat nu als ‘benchmark’ in de ‘investor & media relations’ community wordt gebruikt.
Voor/over product of dienst
Deze applicatie is speciaal ontwikkeld voor investeerders en media-relaties van Shell en biedt ondermeer actueel financieel nieuws, actuele en historische Shell beurskoersen (incl. grafieken) van de beurzen van Amsterdam, London en New York, jaar- en kwartaal rapportages, video presentaties en een eigen bibliotheek waar alle relevante Shell financiële rapportage, factsheets, presentaties en verdere documentatie kan worden gedownload, om deze ook ‘off-line’ te kunnen bekijken. Gebruikers van de app worden via ‘push-alerts’ geattendeerd op nieuwe, relevante content.
Doelgroep(en)
Shell's investeerders, potentiele investeerders en geïnteresseerde media.