Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Samsung Smart TV Stare Battle
Opdrachtgever:
Samsung Electronics Benelux
Bureau:
Muse Agency, Starcom
Datum eerste publicatie:
02/08/2011
url:
http://www.youtube.com/samsungsmarttv
Categorie:
Interactieve TV & Online Video
Game

Credits

Concept:
Sander Ejlenberg, Philia Beroud, Jeena van der Heul?, John Vonk
Art Direction / Design:
Philia Beroud, Jeena van der Heul?, Elano Colla
Copy / Redactie:
John Vonk
Interaction Design:
Anna Witteman
Technische realisatie:
Media Monks
Account:
Michael Littaur, Richard van der Wilk, Bert-Jan Strating, Sabine Poort, Iris Joosten
Verantwoordelijk bij klant:
Hans de Jong, Tristan Overbroek


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Hoe leg je mensen uit wat een nieuw product als de Smart TV is, dat televisie en internet combineert? Door ze er met een vernuftige tool naar te laten kijken - letterlijk.We bedachten de Stare Battle, een innovatieve game op YouTube waarbij mensen zolang mogelijk, zonder met hun ogen te knipperen naar de Smart TV moesten kijken. Middels een speciaal ontworpen eye tracking tool konden we het knipperen met de ogen registreren in de live video content van de webcam. Knipperen was verliezen. Duizenden deelnemers waagden meerdere pogingen en staarden minuten achter elkaar naar het product, veelal tot rode ogen en tranen aan toe. Tijdens de game namen spelers het op tegen internetsensatie Keenan Cahill, die speciaal voor de Stare Battle een nieuwe lip sync had opgenomen, zonder hierin ook maar één keer met z’n ogen te knipperen. Tijdens het staren liet Keenan tevens de features van de tv zien, waardoor men de mogelijkheden van de Smart TV al ‘starende’ leerden kennen. De webcamopnames van de deelnames werden omgezet en gepubliceerd op het YouTube-kanaal. Elke week in de Benelux-landen, wonnen de deelnemers met de langste staartijd een SMART TV-prijzenpakket om ze te belonen voor de getoonde moeite.
Voor/over product of dienst
Samsung Smart TV
In een Samsung Smart TV komen alle huidige en toekomstige eisen die je aan een tv stelt, samen. Naast een ultieme beeldkwaliteit voor 2D-, 3D-, HD- en streaming content brengt de Samsung Smart TV tv-kijken, Video on Demand, internet en entertainment naar het hart van de woonkamer. Hiernaast beschikt de tv over Smart Hub die toegang geeft tot persoonlijk (online-)entertainment. Met een webbrowser, zoekmachine, videokanaal en diverse social media heb je alles binnen handbereik. Je beleeft een totaal nieuwe ervaring van tv-kijken: een slimmere.?
Doelgroep(en)
Bij een product als een tv met nieuwe features zit het grootste gedeelte van de doelgroep in de leeftijdscategorie van 25 tot 35 jaar. Een koopkrachtige, vrij jonge doelgroep, vooral van het mannelijk geslacht, die geïnteresseerd is in nieuwe technologieën, games en gadgets.


Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Hoe leg je mensen uit wat een nieuw product als de Smart TV is, dat televisie en internet combineert? Door ze er met een vernuftige tool naar te laten kijken - letterlijk.We bedachten de Stare Battle, een innovatieve game op YouTube waarbij mensen zolang mogelijk, zonder met hun ogen te knipperen naar de Smart TV moesten kijken. Middels een speciaal ontworpen eye tracking tool konden we het knipperen met de ogen registreren in de live video content van de webcam. Knipperen was verliezen. Duizenden deelnemers waagden meerdere pogingen en staarden minuten achter elkaar naar het product, veelal tot rode ogen en tranen aan toe. Tijdens de game namen spelers het op tegen internetsensatie Keenan Cahill, die speciaal voor de Stare Battle een nieuwe lip sync had opgenomen, zonder hierin ook maar één keer met z’n ogen te knipperen. Tijdens het staren liet Keenan tevens de features van de tv zien, waardoor men de mogelijkheden van de Smart TV al ‘starende’ leerden kennen. De webcamopnames van de deelnames werden omgezet en gepubliceerd op het YouTube-kanaal. Elke week in de Benelux-landen, wonnen de deelnemers met de langste staartijd een SMART TV-prijzenpakket om ze te belonen voor de getoonde moeite.
Voor/over product of dienst
Samsung Smart TV
In een Samsung Smart TV komen alle huidige en toekomstige eisen die je aan een tv stelt, samen. Naast een ultieme beeldkwaliteit voor 2D-, 3D-, HD- en streaming content brengt de Samsung Smart TV tv-kijken, Video on Demand, internet en entertainment naar het hart van de woonkamer. Hiernaast beschikt de tv over Smart Hub die toegang geeft tot persoonlijk (online-)entertainment. Met een webbrowser, zoekmachine, videokanaal en diverse social media heb je alles binnen handbereik. Je beleeft een totaal nieuwe ervaring van tv-kijken: een slimmere.?
Doelgroep(en)
Bij een product als een tv met nieuwe features zit het grootste gedeelte van de doelgroep in de leeftijdscategorie van 25 tot 35 jaar. Een koopkrachtige, vrij jonge doelgroep, vooral van het mannelijk geslacht, die geïnteresseerd is in nieuwe technologieën, games en gadgets.