Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Heineken #BarMan
Opdrachtgever:
Heineken
Bureau:
TBWA\NEBOKO
Datum eerste publicatie:
25/05/2012
url:
https://twitter.com/Heineken_NL
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Alex Danklof, Joep Drummen
Art Direction / Design:
Alex Danklof, Desmont de Kousemaeker
Copy / Redactie:
Joep Drummen, Sander Volleman
Interaction Design:
nvt
Technische realisatie:
nvt
Account:
Joeri Bakker
Verantwoordelijk bij klant:
Rob van Griensven


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Heineken introduceert hashtag-marketing rondom de UEFA Champions League finale tussen FC Barcelona en Manchester United door met biergerelateerde tweets in te spelen op de finale.
Op Twitter wordt altijd intensief gesproken over UEFA Champions League wedstrijden, waarbij gebruik wordt gemaakt van een hashtag. Deze bestaat uit de eerste drie letters van beide teams. Voelt u hem al aankomen? Dat werd dus #BarMan.
Dat #BarMan een trending topic zou worden was duidelijk. Honderdduizenden tweets, waarvan Nederland als actief Twitterland er een groot deel van voor z’n rekening zou nemen, boden een schot voor open doel voor Heineken. De finale werd uiteindelijk het meest besproken sportevement op Twitter met op het hoogtepunt meer dan 6.000 tweets per seconde.Het idee was simpel: vanuit het perspectief van een Heineken barman stuurt Heineken biergerelateerde tweets met de typische Heineken humor die inhaken op de finale.
Voor/over product of dienst
Heineken helpt consumenten maximaal plezier te beleven met het beste bier. Het merk richt zich op de jonge mannen die het maximale uit het leven willen halen: ze zijn doelgericht, modern, spontaan en stijlbewust. Hun gedrag inspireert anderen, waardoor Heineken samen met hen de rol van gangmaker pakt in elke situatie. Merkwaarden: groots, optimistisch en innovatief.
Doelgroep(en)
Jonge mannen.