Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Herintroductie van Het Scheepvaartmuseum
Opdrachtgever:
Het Scheepvaartmuseum
Bureau:
OneBigAgency / CCCP/SuperHeroes
Datum eerste publicatie:
02/10/2011
url:
http://casesandvideos.com/hsm_onlinecampaign
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Frenkel Sch
Art Direction / Design:
SuperHeroes
Technische realisatie:
SuperHeroes
Account:
Moniek Donkers
Verantwoordelijk bij klant:
Anja Haver


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Het Scheepvaartmuseum gaat na meer dan drie jaar weer open. Niet alleen het gebouw is geheel gerenoveerd, ook de exposities voldoen nu volledig aan de eisen van vandaag. Het museum is niet langer het ”bootjesmuseum” gevuld met globes, kaarten en modelbootjes, waar veel mensen het voor houden.
Het museum vertelt ”het zeewaartse verhaal” van Nederland en laat zien hoe de Nederlandse scheepvaart de ontwikkeling van ons land en van de wereld beïnvloedde. Om het publiek met dit verhaal te confronteren en op die manier interesse in een daadwerkelijk bezoek aan het museum te wekken, is ervoor gekozen om het publiek online te laten kennismaken met het museum.
Het resultaat: Al vanaf de opening is de aandacht groot. (Vaak moet het museum via Facebook zelfs verzoeken om op bepaalde dagen maar niet te komen.) En na drie maanden heeft het museum al meer dan de helft van het beoogde aantal bezoekers per jaar gehaald.
Voor/over product of dienst
Museum.
Doelgroep(en)
Met name jongeren en gezinnen (liefhebbers weten het museum toch wel te vinden).