Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Homepage take-over nu.nl
Opdrachtgever:
Het Scheepvaartmuseum
Bureau:
OneBigAgency / CCCP/SuperHeroes
Datum eerste publicatie:
13/10/2011
url:
http://casesandvideos.com/hsm_plugout/
Categorie:
Online Campagne
Content

Credits

Concept:
Frenkel Sch
Art Direction / Design:
SuperHeroes
Technische realisatie:
SuperHeroes
Account:
Moniek Donkers
Verantwoordelijk bij klant:
Anja Haver


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Na drie jaar renovatie gaat Het Scheepvaartmuseum op 2 oktober 2011 weer open. Met de beperkte middelen die een museum nu eenmaal heeft, wilden we dit toch zoveel mogelijk Nederlanders laten weten. Nu.nl, met tussen de 5 en 8 miljoen bezoekers per dag, is dan natuurlijk een prima podium.
In plaats van een gewone banner te plaatsen, kozen we ervoor om het publiek een rijke ervaring te bezorgen. In de week na de opening kozen we één dag voor een homepage take-over van nu.nl.
Door de banner (”zonder de scheepvaart had Nederland er heel anders uitgezien”) aan te klikken werd een nieuwe pagina zichtbaar: ”ahora.es”, een Spaanse versie van nu.nl. Alle berichten op deze pagina konden aangeklikt worden; ongewone berichten alsof Nederland nog onderdeel van het Spaanse rijk was. Zo schoot Wesley Sneijder (”Esnaider”) het Spaanse elftal naar het EK. Is er sprake van een optreden van de Spaans-Nederlandse zanger Juan Smit, is Beatrix nog steeds bekend, maar niet als koningin maar als beeldhouwster, etc. etc.
De boodschap: ”dan hadden we nu Spaans gesproken.” Wie doorklikte kwam terecht op de speciale campagne website waar het ware verhaal van de Nederlandse scheepvaart te lezen was en het vernieuwde museum geïntroduceerd werd.
Voor/over product of dienst
Museum.
Doelgroep(en)
Alle Nederlanders.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Na drie jaar renovatie gaat Het Scheepvaartmuseum op 2 oktober 2011 weer open. Met de beperkte middelen die een museum nu eenmaal heeft, wilden we dit toch zoveel mogelijk Nederlanders laten weten. Nu.nl, met tussen de 5 en 8 miljoen bezoekers per dag, is dan natuurlijk een prima podium.
In plaats van een gewone banner te plaatsen, kozen we ervoor om het publiek een rijke ervaring te bezorgen. In de week na de opening kozen we één dag voor een homepage take-over van nu.nl.
Door de banner (”zonder de scheepvaart had Nederland er heel anders uitgezien”) aan te klikken werd een nieuwe pagina zichtbaar: ”ahora.es”, een Spaanse versie van nu.nl. Alle berichten op deze pagina konden aangeklikt worden; ongewone berichten alsof Nederland nog onderdeel van het Spaanse rijk was. Zo schoot Wesley Sneijder (”Esnaider”) het Spaanse elftal naar het EK. Is er sprake van een optreden van de Spaans-Nederlandse zanger Juan Smit, is Beatrix nog steeds bekend, maar niet als koningin maar als beeldhouwster, etc. etc.
De boodschap: ”dan hadden we nu Spaans gesproken.” Wie doorklikte kwam terecht op de speciale campagne website waar het ware verhaal van de Nederlandse scheepvaart te lezen was en het vernieuwde museum geïntroduceerd werd.
Voor/over product of dienst
Museum.
Doelgroep(en)
Alle Nederlanders.