Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
LG 'Smart Thief Caught on Cam'
Opdrachtgever:
LG Electronics Benelux
Bureau:
Y&R Amsterdam
Datum eerste publicatie:
28/12/2011
url:
http://youtu.be/EYX5fFxcXWU
Categorie:
Online Campagne
Content

Credits

Concept:
Andrew Maaldrink, Theo Korf, Lionell Schuring
Art Direction / Design:
Nick Plomp, Sheldon Bont
Copy / Redactie:
Andrew Maaldrink, Lionell Schuring
Technische realisatie:
Electric Zoo; Postoffice Amsterdam
Account:
Monique Nijenhof, Yoeri Kastelein
Verantwoordelijk bij klant:
Hakki Tosunlar


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
De concurrentie in de wereld van ‘consumer electronics’ is heftig.

Wereldwijd woedt een continue strijd tussen de grote merken. Wie heeft de scherpste, de grootste en vooral de DUNSTE televisie.

Eind 2011 staat LG voor de onthulling van '’s werelds dunste televisie': slechts 4 mm dun. Dat is dunner dan de meeste smartphones. LG gebruikt hiervoor de nieuwste OLED technologie. De onthulling is half januari 2012 op de wereldberoemde Consumer Electronics Show in Las Vegas.

Niet alleen LG, maar ook Samsung zal de OLED technologie gebruiken en kan dus ook dunne televisies op de markt brengen.

Tijd om de concurrentie voor te zijn en '’s werelds dunste televisie' te claimen nog voordat de televisie op de beurs en later ook op de markt komt.

Daarvoor is een online activatie ontwikkeld. Een spraakmakende videofilm die is uitgegroeid tot een ware viral. Ruim 7 miljoen mensen zijn geactiveerd in 4 weken.

Betiteld als “The Hottest Thing Online” en ’Trending Gold Medal’ op YouTube. Inspiratiebron voor talloze (online) media en blogs om er massaal over te schrijven.

De activatie heeft een ‘earned media waarde’ van ruim 1.280.000 euro gerealiseerd, zonder 1 euro te besteden aan seeding, media en PR.
Voor/over product of dienst
LG introduceert in 2012 nieuwe televisies, die de dunste ter wereld zijn, door gebruik te maken van de nieuwste 'OLED' technologie. De televisies zijn flinterdun: 4 mm, dat is dunner dan de meeste smartphones.
Doelgroep(en)
Primair: mannen 18+


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
De concurrentie in de wereld van ‘consumer electronics’ is heftig.

Wereldwijd woedt een continue strijd tussen de grote merken. Wie heeft de scherpste, de grootste en vooral de DUNSTE televisie.

Eind 2011 staat LG voor de onthulling van '’s werelds dunste televisie': slechts 4 mm dun. Dat is dunner dan de meeste smartphones. LG gebruikt hiervoor de nieuwste OLED technologie. De onthulling is half januari 2012 op de wereldberoemde Consumer Electronics Show in Las Vegas.

Niet alleen LG, maar ook Samsung zal de OLED technologie gebruiken en kan dus ook dunne televisies op de markt brengen.

Tijd om de concurrentie voor te zijn en '’s werelds dunste televisie' te claimen nog voordat de televisie op de beurs en later ook op de markt komt.

Daarvoor is een online activatie ontwikkeld. Een spraakmakende videofilm die is uitgegroeid tot een ware viral. Ruim 7 miljoen mensen zijn geactiveerd in 4 weken.

Betiteld als “The Hottest Thing Online” en ’Trending Gold Medal’ op YouTube. Inspiratiebron voor talloze (online) media en blogs om er massaal over te schrijven.

De activatie heeft een ‘earned media waarde’ van ruim 1.280.000 euro gerealiseerd, zonder 1 euro te besteden aan seeding, media en PR.
Voor/over product of dienst
LG introduceert in 2012 nieuwe televisies, die de dunste ter wereld zijn, door gebruik te maken van de nieuwste 'OLED' technologie. De televisies zijn flinterdun: 4 mm, dat is dunner dan de meeste smartphones.
Doelgroep(en)
Primair: mannen 18+