Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Hot Wheels Secret Race Battle
Opdrachtgever:
Mattel
Bureau:
Muse Agency
Datum eerste publicatie:
22/02/2012
url:
http://www.youtube.com/watch?v=6GcighIL9w0
Categorie:
Design

Credits

Concept:
Sander Ejlenberg, Philia Beroud, Karlijn van den Berg
Art Direction / Design:
Sander Ejlenberg, Philia Beroud, Magnus L
Technische realisatie:
PostPanic, BeamSystems
Account:
Michael Littaur, Bert-Jan Strating, Wouter Donkers
Verantwoordelijk bij klant:
Amanda Allegos, Ben Caddy


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Wat doe je als het tofste automerk ter wereld je vraagt om een uniek en spectaculair eventconcept om de merkbeleving te versterken? Je zet de creatieve motor aan, doet je gordel om en ontwikkelt een ultiem 3D-race-event: ‘Hot Wheels Secret Race Battle’.??Een wedstrijd vol stunts en loops, op een statig gebouw in Australië, waarbij vier Hot Wheels Racers met behulp van 3D-projectietechniek, de strijd met elkaar aangaan en ons vervoeren in een wereld waarin fantasie en werkelijkheid in elkaar opgaan.
 
Anders dan bij films, is de setting beperkt tot één locatie of object. Al bij de ontwikkeling van het script is rekening gehouden met scènevormgeving en animaties die aansluiten op de architectuur.?Met behulp van programma’s als Nuke, 3D Studio Max, After Effects en Photoshop zijn elementen, die exact passen in het 3D-model van het gebouw vormgegeven en geanimeerd.?Door te testen op een miniatuurmodel in Nederland leerden we het gedrag van de film op complexe hoeken en balkonconstructies van het gebouw kennen. Hot Wheels, de pers, duizenden Hot Wheels-fans en -relaties waren zowel bij het event als online uitzinnig en vol lof over de eerste Secret Race Battle.
Voor/over product of dienst
Hot Wheels maakt populaire modelauto’s en is sinds 1968 uitgegroeid tot een van de populairste speelgoedmerken ter wereld. Hot Wheels maakt deel uit van het Amerikaanse concern Mattel. De autootjes worden wereldwijd verkocht en verzameld. Met Hot Wheels beleef je de spannendste autoavonturen waar ook maar ter wereld.
Doelgroep(en)
Hot Wheels is er voor mannen van alle leeftijden die van auto’s houden. Van klassieke, meer senior verzamelaars, die naar beurzen gaan en honderden modellen in hun hobbykamer hebben staan, tot jongens die racen in fantasiewerelden met de stoere miniatuurauto’s op hun zelfgebouwde, oranje race tracks.