Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
No Facebook without the Dutch
Opdrachtgever:
Het Scheepvaartmuseum
Bureau:
OneBigAgency / CCCP/SuperHeroes
Datum eerste publicatie:
02/10/2011
url:
http://casesandvideos.com/hsm_nofacebookwithoutthedutch
Categorie:
Online Campagne
Content

Credits

Concept:
Frenkel Sch
Art Direction / Design:
SuperHeroes
Technische realisatie:
SuperHeroes
Account:
Moniek Donkers
Verantwoordelijk bij klant:
Anja Haver


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Na drie jaar renovatie gaat Het Scheepvaartmuseum weer open. In het kader daarvan heeft het museum ook een nieuwe Facebook pagina en het museum wilde hier aandacht voor creëren.
 
We maakten een uiting in lijn met de campagne strategie: zonder de Nederlandse scheepvaart zou de wereld er anders uitzien. Een online video, een ”seamail” aan Mark Zuckerberg. ”Mark, wist je dat zonder de Nederlandse scheepvaart er nooit zoiets als Facebook geweest was?” De video werd op meer dan 200 blogs en websites wereldwijd geplaatst, en meer dan 20.000 keer op Facebook gedeeld. (En zelfs de zus van Mark Zuckerberg reageerde op de video en gebruikt ’m op dit moment in de presentatie die zij wereldwijd geeft over the best use of social media.)
Voor/over product of dienst
Museum.
Doelgroep(en)
Iedereen met mogelijke interesse in het museum.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Na drie jaar renovatie gaat Het Scheepvaartmuseum weer open. In het kader daarvan heeft het museum ook een nieuwe Facebook pagina en het museum wilde hier aandacht voor creëren.
 
We maakten een uiting in lijn met de campagne strategie: zonder de Nederlandse scheepvaart zou de wereld er anders uitzien. Een online video, een ”seamail” aan Mark Zuckerberg. ”Mark, wist je dat zonder de Nederlandse scheepvaart er nooit zoiets als Facebook geweest was?” De video werd op meer dan 200 blogs en websites wereldwijd geplaatst, en meer dan 20.000 keer op Facebook gedeeld. (En zelfs de zus van Mark Zuckerberg reageerde op de video en gebruikt ’m op dit moment in de presentatie die zij wereldwijd geeft over the best use of social media.)
Voor/over product of dienst
Museum.
Doelgroep(en)
Iedereen met mogelijke interesse in het museum.