Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Renault connect Facebook op de AutoRAI met RFID
Opdrachtgever:
Renault Nederland
Bureau:
Dorst & Lesser
Datum eerste publicatie:
12/04/2011
url:
http://www.facebook.com/renaultnederland
Categorie:
Social Media
Innovation

Credits

Concept:
Robert Withagen (Dorst & Lesser)
Art Direction / Design:
Niels Verhoeven
Interaction Design:
Niels Oude Luttikhuis
Account:
Robert Withagen (Dorst & Lesser), Niels Verhoeven, Niels Oude Luttikhuis, Cher Buurman, Fabienne van Acquoy
Verantwoordelijk bij klant:
Jutta Verweijs, Jos van den Bergh & Mark Horsten


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Voor Renault ontwikkelde Dorst & Lesser een interactieve experience op de AutoRAI. Bezoekers van de AutoRAI konden van 13 tot en met 23 april 2011 Renault auto’s rechtstreeks vanaf de stand koppelen aan hun eigen sociale netwerk. AutoRAI bezoekers met een Facebook profiel ontvingen op de Renault-stand een speciale Renault Facebook pas. Deze pas had een ingebouwde RFID-chip, die gekoppeld werd aan het Facebook-profiel van de betreffende bezoeker. Hierdoor kregen de bezoeker de mogelijkheid een foto van zichzelf  op de Renault stand te delen via Facebook en hun favoriete auto’s offline te ‘liken’ door de pas langs de bijbehorende Facebookzuil te halen.
Voor/over product of dienst
Renault Nederland
Doelgroep(en)
- Bezoekers van de AutoRAI
- De vrienden van de automotive fans
- (online) influencers


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Voor Renault ontwikkelde Dorst & Lesser een interactieve experience op de AutoRAI. Bezoekers van de AutoRAI konden van 13 tot en met 23 april 2011 Renault auto’s rechtstreeks vanaf de stand koppelen aan hun eigen sociale netwerk. AutoRAI bezoekers met een Facebook profiel ontvingen op de Renault-stand een speciale Renault Facebook pas. Deze pas had een ingebouwde RFID-chip, die gekoppeld werd aan het Facebook-profiel van de betreffende bezoeker. Hierdoor kregen de bezoeker de mogelijkheid een foto van zichzelf  op de Renault stand te delen via Facebook en hun favoriete auto’s offline te ‘liken’ door de pas langs de bijbehorende Facebookzuil te halen.
Voor/over product of dienst
Renault Nederland
Doelgroep(en)
- Bezoekers van de AutoRAI
- De vrienden van de automotive fans
- (online) influencers