Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Actiesite Giro 555 voor Hoorn van Afrika
Opdrachtgever:
Stichting Samenwerkende Hulporganisaties
Bureau:
Headline Interactive
Datum eerste publicatie:
14/07/2011
url:
http://www.giro555.nl
Categorie:
Website
Online Campagne

Credits

Concept:
Martijn Verver
Art Direction / Design:
Erwin Schutt
Copy / Redactie:
Dani
Interaction Design:
Erwin Schutt
Technische realisatie:
Joost Berculo, Maarten Koopmans, Sander Hueting, Paul Delbar (ifunds)
Account:
Martijn Verver
Verantwoordelijk bij klant:
Willy van der Luit


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
De hongersnood in de Hoorn van Afrika bereikt begin juli 2011 een dieptepunt. Het bestuur van Stichting Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) neemt maandagavond 11 juli het besluit om een gezamenlijke hulpactie op poten te zetten. Dinsdagochtend 12 juli zit een team van Headline Interactive in het zenuwcentrum van het actieteam in Utrecht om gebriefd te worden over een nieuwe actiesite. Er is geld nodig, veel geld. Exact 48 uur later lanceren we een website die online donaties moet genereren.
Headline Interactive heeft in die zeer korte periode Concept, Design en Development voor zijn rekening genomen. Letterlijk en figuurlijk voor zijn rekening, want de website was ook een donatie. Voor de inning van online donaties hebben we samengewerkt met ifunds, een partij die is gespecialiseerd in het innen en verwerken van online donaties.
Het belang van een nieuwe website was hoog. De bestaande site van SHO was in alle opzichten verouderd en niet meer toegerust op de informatiebehoefte, die men tegenwoordig verwacht op internet. Met WordPress als content management systeem is een eenvoudig te beheren site opgezet, inlusief de gebruikelijke social sharing-opties en integratie van Flickr, om eenvoudig fotomateriaal uit het rampgebied te kunnen integreren.
Voor/over product of dienst
De Stichting Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) is een samenwerkingsverband van Nederlandse hulporganisaties dat bij grote humanitaire rampen gezamenlijk fondsen werft voor hulpverlening aan de slachtoffers van de betreffende ramp. Naast het werven van zoveel mogelijk steun en fondsen, informeren de SHO deelnemers het Nederlandse publiek over de ramp en leggen ze verantwoording af over de bestedingen van de opbrengsten uit de nationale acties.
Doelgroep(en)
De doelgroep van een Nationale Actie is de gehele Nederlandse bevolking. De website kent als doelgroep de subset 'Nederlanders met een internetaansluiting en een bankrekening'.


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
De hongersnood in de Hoorn van Afrika bereikt begin juli 2011 een dieptepunt. Het bestuur van Stichting Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) neemt maandagavond 11 juli het besluit om een gezamenlijke hulpactie op poten te zetten. Dinsdagochtend 12 juli zit een team van Headline Interactive in het zenuwcentrum van het actieteam in Utrecht om gebriefd te worden over een nieuwe actiesite. Er is geld nodig, veel geld. Exact 48 uur later lanceren we een website die online donaties moet genereren.
Headline Interactive heeft in die zeer korte periode Concept, Design en Development voor zijn rekening genomen. Letterlijk en figuurlijk voor zijn rekening, want de website was ook een donatie. Voor de inning van online donaties hebben we samengewerkt met ifunds, een partij die is gespecialiseerd in het innen en verwerken van online donaties.
Het belang van een nieuwe website was hoog. De bestaande site van SHO was in alle opzichten verouderd en niet meer toegerust op de informatiebehoefte, die men tegenwoordig verwacht op internet. Met WordPress als content management systeem is een eenvoudig te beheren site opgezet, inlusief de gebruikelijke social sharing-opties en integratie van Flickr, om eenvoudig fotomateriaal uit het rampgebied te kunnen integreren.
Voor/over product of dienst
De Stichting Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) is een samenwerkingsverband van Nederlandse hulporganisaties dat bij grote humanitaire rampen gezamenlijk fondsen werft voor hulpverlening aan de slachtoffers van de betreffende ramp. Naast het werven van zoveel mogelijk steun en fondsen, informeren de SHO deelnemers het Nederlandse publiek over de ramp en leggen ze verantwoording af over de bestedingen van de opbrengsten uit de nationale acties.
Doelgroep(en)
De doelgroep van een Nationale Actie is de gehele Nederlandse bevolking. De website kent als doelgroep de subset 'Nederlanders met een internetaansluiting en een bankrekening'.