Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Schiphol Airport Guide voor Chinese Reizigers
Opdrachtgever:
Amsterdam Airport Schiphol en A
Bureau:
M2Mobi
Datum eerste publicatie:
17/01/2012
url:
http://itunes.apple.com/cn/app/chinese/id491367732?mt=8
Categorie:
Innovation
Mobile

Credits

Concept:
Christa Bakker (Schiphol), Michiel Munneke (M2Mobi)
Art Direction / Design:
Rafael Quesada (M2Mobi)
Copy / Redactie:
Christa Bakker (Schiphol)
Interaction Design:
Rafael Quesada (M2Mobi)
Technische realisatie:
Marten Haven (M2Mobi)
Account:
Michiel Munneke (M2Mobi)
Verantwoordelijk bij klant:
Christa Bakker (Schiphol)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Om Chinese reizigers en bezoekers van Schiphol beter te bedienen heeft M2Mobi in opdracht van Schiphol een mobiele app ontwikkelt. De App, voor iPhone en Android, is door gebruik van innovatieve Optical Character Recognition ontwikkeld. Chinese reizigers kunnen met behulp van de App gemakkelijker door de luchthavens navigeren.
Voor/over product of dienst
De app vertaalt via de camera van de smartphone de bebording op de luchthaven direct in het Mandarijn door gebruik van Optical Character Recognition.

De Schiphol app voor Chinese reizigers biedt naast het vertaling van de bebording ook actuele vluchtinformatie, product aanbiedingen uit het winkelcentrum, openbaar vervoer, bagage, medische services en plattegronden van de lounges in het Mandarijn. Met behulp van de App kunnen reizigers voorafgaand aan hun bezoek op Schiphol alvast oriënteren.

Schiphol heeft, samen met Aéroports de Paris, de app ontwikkeld en zijn hiermee de eerste luchthavens in Europa die Chinese passagiers op deze wijze in hun eigen taal aanspreken. Een groot percentage van de Chinese passagiers dat via Schiphol reist, spreekt en leest geen of beperkt Engels. Met deze app en de bijbehorende campagne verwachten we het groeiende aantal Chinese passagiers een hartelijk welkom en een prettige aankomst op Schiphol te bieden. De App is gelanceerd voorafgaand aan het Chinees Nieuwjaar op 23 januari.
Doelgroep(en)
Chinese reizigers die via de luchthavens Schiphol of Parijs Charles de Gaulle vliegen.


Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Om Chinese reizigers en bezoekers van Schiphol beter te bedienen heeft M2Mobi in opdracht van Schiphol een mobiele app ontwikkelt. De App, voor iPhone en Android, is door gebruik van innovatieve Optical Character Recognition ontwikkeld. Chinese reizigers kunnen met behulp van de App gemakkelijker door de luchthavens navigeren.
Voor/over product of dienst
De app vertaalt via de camera van de smartphone de bebording op de luchthaven direct in het Mandarijn door gebruik van Optical Character Recognition.

De Schiphol app voor Chinese reizigers biedt naast het vertaling van de bebording ook actuele vluchtinformatie, product aanbiedingen uit het winkelcentrum, openbaar vervoer, bagage, medische services en plattegronden van de lounges in het Mandarijn. Met behulp van de App kunnen reizigers voorafgaand aan hun bezoek op Schiphol alvast oriënteren.

Schiphol heeft, samen met Aéroports de Paris, de app ontwikkeld en zijn hiermee de eerste luchthavens in Europa die Chinese passagiers op deze wijze in hun eigen taal aanspreken. Een groot percentage van de Chinese passagiers dat via Schiphol reist, spreekt en leest geen of beperkt Engels. Met deze app en de bijbehorende campagne verwachten we het groeiende aantal Chinese passagiers een hartelijk welkom en een prettige aankomst op Schiphol te bieden. De App is gelanceerd voorafgaand aan het Chinees Nieuwjaar op 23 januari.
Doelgroep(en)
Chinese reizigers die via de luchthavens Schiphol of Parijs Charles de Gaulle vliegen.