Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Kaspersky Virus Hunt
Opdrachtgever:
Kaspersky Lab
Bureau:
Goesting
Datum eerste publicatie:
30/08/2011
url:
https://www.virushunt.eu/game/?lang=1
Categorie:
Online Campagne
Social Media
Game

Credits

Concept:
Justin Valentin en Joris Voeten
Art Direction / Design:
Justin Valentin en Joris Voeten
Copy / Redactie:
John Richardson
Interaction Design:
Justin Valentin
Technische realisatie:
Vincent Bovelander en Nils Addink
Account:
Joris Voeten
Verantwoordelijk bij klant:
Justin Valentin en Joris Voeten


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Antivirus software is voor de gebruiker niet alleen een low-involvement product, het is zeker ook een need-to-have product. De uitdaging voor Kaspersky Lab, een bedrijf dat IT-beveiligingsoplossingen levert: Hoe wijs je de consument op de noodzaak van antivirus software?

De oplossing: Goesting.com, een creative online agency, ontwikkelde een social media campagne genaamd de Kaspersky Virus Hunt. In een reeks van drie mini games - met ieder zijn eigen hoofdrolspeler gebaseerd op een echt bestaand virus - wordt op een humoristische wijze de consument gewezen op de gevaren van computervirussen.

De uitdaging: Ruim 20 jaar geleden maakte Eugene Kaspersky voor het eerst kennis met het Cascade virus. Sinds die tijd heeft hij zijn leven gewijd aan het blootstellen, analyseren en onschadelijk maken van computervirussen. Nu aan jou de uitdaging om minstens net zo goed te worden als Eugene Kaspersky zelf! Wees alert en spoor de drie virussen Vincent the Virus, Tony the Trojan en Willy the Worm op die jouw persoonlijke gegevens uit je Facebook account, maar ook die van je vrienden bedreigen. Versla deze schurken en wordt een Master Virus Hunter!
Voor/over product of dienst
Kaspersky Lab werkt nu al 12 jaar lang aan het blootstellen, analyseren en onschadelijk maken van IT dreigingen. Gaandeweg heeft Kaspersky Lab een enorme hoeveelheid kennis en ervaring opgedaan over malware en hoe daarmee om te gaan. Wereldwijd is Kaspersky Lab één van de topspelers in de markt en levert IT-beveiligingsoplossingen voor zowel thuis als op kantoor.
Doelgroep(en)
Iedereen in het bezit van een computer en dus daarom direct te maken heeft met het gevaar van computervirussen. Grootste groep afnemers en daarmee de primaire doelgroep daarbinnen zijn mannen in de leeftijd van 18-40 jaar.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Antivirus software is voor de gebruiker niet alleen een low-involvement product, het is zeker ook een need-to-have product. De uitdaging voor Kaspersky Lab, een bedrijf dat IT-beveiligingsoplossingen levert: Hoe wijs je de consument op de noodzaak van antivirus software?

De oplossing: Goesting.com, een creative online agency, ontwikkelde een social media campagne genaamd de Kaspersky Virus Hunt. In een reeks van drie mini games - met ieder zijn eigen hoofdrolspeler gebaseerd op een echt bestaand virus - wordt op een humoristische wijze de consument gewezen op de gevaren van computervirussen.

De uitdaging: Ruim 20 jaar geleden maakte Eugene Kaspersky voor het eerst kennis met het Cascade virus. Sinds die tijd heeft hij zijn leven gewijd aan het blootstellen, analyseren en onschadelijk maken van computervirussen. Nu aan jou de uitdaging om minstens net zo goed te worden als Eugene Kaspersky zelf! Wees alert en spoor de drie virussen Vincent the Virus, Tony the Trojan en Willy the Worm op die jouw persoonlijke gegevens uit je Facebook account, maar ook die van je vrienden bedreigen. Versla deze schurken en wordt een Master Virus Hunter!
Voor/over product of dienst
Kaspersky Lab werkt nu al 12 jaar lang aan het blootstellen, analyseren en onschadelijk maken van IT dreigingen. Gaandeweg heeft Kaspersky Lab een enorme hoeveelheid kennis en ervaring opgedaan over malware en hoe daarmee om te gaan. Wereldwijd is Kaspersky Lab één van de topspelers in de markt en levert IT-beveiligingsoplossingen voor zowel thuis als op kantoor.
Doelgroep(en)
Iedereen in het bezit van een computer en dus daarom direct te maken heeft met het gevaar van computervirussen. Grootste groep afnemers en daarmee de primaire doelgroep daarbinnen zijn mannen in de leeftijd van 18-40 jaar.


Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Antivirus software is voor de gebruiker niet alleen een low-involvement product, het is zeker ook een need-to-have product. De uitdaging voor Kaspersky Lab, een bedrijf dat IT-beveiligingsoplossingen levert: Hoe wijs je de consument op de noodzaak van antivirus software?

De oplossing: Goesting.com, een creative online agency, ontwikkelde een social media campagne genaamd de Kaspersky Virus Hunt. In een reeks van drie mini games - met ieder zijn eigen hoofdrolspeler gebaseerd op een echt bestaand virus - wordt op een humoristische wijze de consument gewezen op de gevaren van computervirussen.

De uitdaging: Ruim 20 jaar geleden maakte Eugene Kaspersky voor het eerst kennis met het Cascade virus. Sinds die tijd heeft hij zijn leven gewijd aan het blootstellen, analyseren en onschadelijk maken van computervirussen. Nu aan jou de uitdaging om minstens net zo goed te worden als Eugene Kaspersky zelf! Wees alert en spoor de drie virussen Vincent the Virus, Tony the Trojan en Willy the Worm op die jouw persoonlijke gegevens uit je Facebook account, maar ook die van je vrienden bedreigen. Versla deze schurken en wordt een Master Virus Hunter!
Voor/over product of dienst
Kaspersky Lab werkt nu al 12 jaar lang aan het blootstellen, analyseren en onschadelijk maken van IT dreigingen. Gaandeweg heeft Kaspersky Lab een enorme hoeveelheid kennis en ervaring opgedaan over malware en hoe daarmee om te gaan. Wereldwijd is Kaspersky Lab één van de topspelers in de markt en levert IT-beveiligingsoplossingen voor zowel thuis als op kantoor.
Doelgroep(en)
Iedereen in het bezit van een computer en dus daarom direct te maken heeft met het gevaar van computervirussen. Grootste groep afnemers en daarmee de primaire doelgroep daarbinnen zijn mannen in de leeftijd van 18-40 jaar.