Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Cordeals
Opdrachtgever:
Cordaid Microkrediet
Bureau:
Boondoggle Amsterdam
Datum eerste publicatie:
13/01/2012
url:
http://www.stuffworthsharing.com/cordeals
Categorie:
Crossmedia
Website

Credits

Concept:
Tom De Bruyne, Odin Saille
Art Direction / Design:
Demmy Onink
Copy / Redactie:
Joris Groen, Laura Snapper
Interaction Design:
Joris Groen, Pieter Jan Troost
Technische realisatie:
Fabrique
Account:
Laura Snapper, Pien Buseman
Verantwoordelijk bij klant:
Carlijn Engelhart, Tanja Jans, Ron Janssen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Cordaid Microkrediet heeft een opmerkelijk idee over ontwikkelingssamenwerking. Zij geloven dat armoede de wereld uit geholpen kan worden door ondernemende mensen in ontwikkelingslanden te steunen. Niet door hen geld te geven, maar door kleine leningen te verstrekken: microkredieten. Zo kunnen deze ondernemers een zelfstandig bestaan opbouwen.
 
De uitdaging is om mensen in Nederland hierin te doen investeren. We worden namelijk al overstelpt met goede doelen. Daarom is Cordaid Microkrediet op zoek gegaan naar een slimme manier om mensen hieraan te laten bijdragen. Want als je gelooft in ondernemerschap, dan moet je je zelf ook als een ondernemende ontwikkelingsorganisatie gedragen. ? 
Daarom gaan we de fun terugbrengen in fundraising. En dat doen we met Cordeals, spraakmakende deals voor het goede doel. Elke twee weken gaat er een nieuwe Cordeal live, waardoor er een sense of urgency wordt gecreëerd. De hoogte van de bijdrage, die bepaalt de deelnemer zelf. Als er voldoende mensen meedoen of een bepaald streefbedrag bereikt is, gaat de deal door. 
 
De bijdrage van de deelnemer aan Cordeals wordt geïnvesteerd in ondernemers in ontwikkelingslanden. En om betrokkenheid bij de boodschap van Cordaid Microkrediet te verhogen, kan de deelnemer zelf bepalen naar welk project zijn/haar inleg gaat.
Voor/over product of dienst
Cordaid Microkrediet is een fonds van Cordaid en profiteert zo van bijna 100 jaar ervaring op het gebied van armoedebestrijding en het veranderen van machtsverhoudingen in ontwikkelingslanden. Cordaid verstrekt nu al zo’n 15 jaar microkredieten aan de aller armsten, sinds 2006 via Cordaid Microkrediet.
Doelgroep(en)
We richten ons op mensen die sociaal betrokken zijn, open staan voor vernieuwing en die charitatieve doelen ondersteunen. De focus ligt daarbij op de leeftijdsgroep jonger dan 45 jaar.


Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Cordaid Microkrediet heeft een opmerkelijk idee over ontwikkelingssamenwerking. Zij geloven dat armoede de wereld uit geholpen kan worden door ondernemende mensen in ontwikkelingslanden te steunen. Niet door hen geld te geven, maar door kleine leningen te verstrekken: microkredieten. Zo kunnen deze ondernemers een zelfstandig bestaan opbouwen.
 
De uitdaging is om mensen in Nederland hierin te doen investeren. We worden namelijk al overstelpt met goede doelen. Daarom is Cordaid Microkrediet op zoek gegaan naar een slimme manier om mensen hieraan te laten bijdragen. Want als je gelooft in ondernemerschap, dan moet je je zelf ook als een ondernemende ontwikkelingsorganisatie gedragen. ? 
Daarom gaan we de fun terugbrengen in fundraising. En dat doen we met Cordeals, spraakmakende deals voor het goede doel. Elke twee weken gaat er een nieuwe Cordeal live, waardoor er een sense of urgency wordt gecreëerd. De hoogte van de bijdrage, die bepaalt de deelnemer zelf. Als er voldoende mensen meedoen of een bepaald streefbedrag bereikt is, gaat de deal door. 
 
De bijdrage van de deelnemer aan Cordeals wordt geïnvesteerd in ondernemers in ontwikkelingslanden. En om betrokkenheid bij de boodschap van Cordaid Microkrediet te verhogen, kan de deelnemer zelf bepalen naar welk project zijn/haar inleg gaat.
Voor/over product of dienst
Cordaid Microkrediet is een fonds van Cordaid en profiteert zo van bijna 100 jaar ervaring op het gebied van armoedebestrijding en het veranderen van machtsverhoudingen in ontwikkelingslanden. Cordaid verstrekt nu al zo’n 15 jaar microkredieten aan de aller armsten, sinds 2006 via Cordaid Microkrediet.
Doelgroep(en)
We richten ons op mensen die sociaal betrokken zijn, open staan voor vernieuwing en die charitatieve doelen ondersteunen. De focus ligt daarbij op de leeftijdsgroep jonger dan 45 jaar.