Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
ING Jonge Leeuwen - Content
Opdrachtgever:
ING
Bureau:
Lab1111
Datum eerste publicatie:
01/04/2011
url:
http://secretagency.nl/jongeleeuwen/
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Martijn Sengers, Jeroen de Bakker
Art Direction / Design:
Martijn Sengers, Alexander Griffioen
Copy / Redactie:
Pim de Graaff
Interaction Design:
Martijn Sengers, Renzo Jansen
Technische realisatie:
Remko Posthuma
Account:
Derek van der Vlugt (strategie), Renzo Jansen
Verantwoordelijk bij klant:
Wolter Bentinck, Edwin Jansen, Monique Opdam, Marijke Smallegange, Tjitske Benedictus


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Jonge Leeuwen is een uniek content gedreven concept dat bestaat uit een televisieprogramma, een online (Hyves) platform en diverse exclusieve on- en offline voetbalactiviteiten.
Met Jonge Leeuwen geeft ING invulling aan de ambitie om samen met de KNVB te investeren in een succesvolle toekomst van het Nederlands voetbal. Jonge Leeuwen brengt jongens en meisjes tussen 6 en 12 jaar dichter bij de belevingswereld van Oranje. Jonge Leeuwen helpt jongens en meisjes beter te laten voetballen en geeft ze het gevoel dat ze (nu al) meespelen met Oranje. 
Jonge Leeuwen is tot stand gekomen samen met KNVB, Voetbal Media, Hyves, Disney XD & Mindshare en ontwikkeld door Lab1111 in samenwerking met Faas, onderdeel van Made In Rotterdam.
Voor/over product of dienst
Jonge Leeuwen is elke week op televisie te zien op Disney XD. Alle items uit het programma zijn ook te vinden op Youtube en jongeleeuwen.nl. Het televisieprogramma is de aanjager van het online platform. Alle items zijn op het platform te zien, aangevuld met interactieve componenten.
Het online Jonge Leeuwen platform bestaat uit interactieve voetbalvideo’s, zoals improve your move. Deze video's worden speciaal voor online ontwikkeld, zodat gebruikers de juiste oefening vanuit alle hoeken kunnen bekijken en zich eigen kunnen maken.
Naast spellen die je kunt spelen met Hyves-vrienden kunnen jongens en meisjes hun eigen teamboek aanmaken met de officiële KNVB standen, wedstrijdinformatie en foto’s van hun elftal. 
ING is de eerste adverteerder met een permanente integratie binnen Hyves en die gebruik maakt van Hyves-Connect op Jongeleeuwen.nl.
Naast deze crossmediale content worden er exclusieve voetbalactiviteiten georganiseerd voor de leden van het platform: de Kidspersconferentie (winnaars stelden in Huis ter Duin vragen aan de bondscoach), de Jonge Leeuwen selectie (winnaars speelden in de volle Kuip tegen Feyenoord F1) en de Voetbalvaderdag (winnaars verrasten hun vaders met een voetbalclinic met onder andere Giovanni van Bronkhorst en andere trainers van de KNVB). Via het online platform kun je aan deze activiteiten deelnemen. De verslagen van de evenementen komen terug op het platform en in het televisieprogramma.
Doelgroep(en)
De primaire doelgroep zijn jongens en meisjes tussen de 6 en 12 jaar. Secundair richt ING zich ook op hun ouders, coaches, trainers en andere verenigingsvrijwilligers.